אחת הדמויות המאוכזבות של מערכת הבחירות הנוכחית היא ח"כ משה בוגי יעלון, שנפרד עם מפלגתו תל"ם מיש עתיד, זכה לתוצאות מאכזבות בסקרים ופרש מהמירוץ. הבוקר (ראשון) שוחח יעלון עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, וסיפר על תחושותיו לקראת יום הבחירות כצופה מהצד.

"לקחתי פסק זמן, לא מתמודד בבחירות האלה אבל עוקב בדאגה אחר ההתפתחויות ומחכה שמה שעברנו בשנתיים האחרונות יביא לידי ביטוי את זה שרוב העם רוצה שינוי", אמר יעלון, וכשנשאל למי יצביע השיב: "אני הודעתי, אני קורא לכל מי שרוצה שינוי ללכת להצביע ולהצביע לאלה שאנחנו משוכנעים שלא יכנסו תחת קואליציה של נתניהו. אני אצביע ליש עתיד".

כשנשאל האם הוא מתחרט שעזה את השותפות עם לפיד, ענה יעלון: "לא. אני חשבתי כבר לפני מספר חודשים שנכון שנבנה כוח, בדומה לכחול לבן, מורכב ממספר מפלגות שרוצות להוביל לשינוי. ברגע שזה לא התאפשר, הבנתי שאין לי מה לרוץ במתכונת הזאת ואמרתי שאני אקח פסק זמן. אני לא כועס על לפיד, אני מאוד מעריך אותו ויכול להיות שהוא צודק, ההיסטוריה תשפוט, אני חושב שהעם כמה לשינוי. רוב העם על פי כל הנתונים שאני רואה רוצה שינוי".

על מצבו הטוב של נתניהו בסקרים אמר יעלון: "זה מצביע על הבעיה, אפשר לרמות הרבה אנשים הרבה זמן, גם אם בבסיס אנשים רוצים שינוי. מי ששולט בסדר היום זה מי שיושב על כיסא רה"מ שאמר בזמנו לאולמרט את מה שאמר, ובצדק. מי ששקוע עד צוואר בחקירות. אני מקווה שכל אווירת הניצחון שלו מדומה, הוא עשה את זה גם בבחירות קודמות ומוביל אותנו בפעם הרביעית למערכת בחירות בגלל ההסתבכויות שלו ואף פעם לא הצליח להקים קואליציה".

"יש גם הישגים לנתניהו, אני מסכים, אני חושב שמה שקורה אחרי הבחירות של 2015, והייתי שם, הוא אסון למדינת ישראל. יש פה כוחות חיוביים טובים מאוד. אחד הדברים שהוא מצליח במניפולציה הוא עושה את זה כבר שנים, החיסונים זה הוא, 6,000 מתים ומחדל נוראי בקורונה שרק עליו היה צריך ללכת הביתה – מישהו אחר", הוסיף.

על התנהלותו של שותפו לשעבר, בני גנץ, אמר יעלון: "אמרתי לו מזמן, פומבית ואישית, שהוא צריך לפרוש. אני חושב שהטעויות הקשות שלו חייבו אותו לרדת מהבמה, אבל אני חושב שחלק מהטרגדיה שאנחנו מצויים בה כרגע זה שהציבור בחר באלטרנטיבה נתן תקווה לשינוי ובגדו בו. הוא החליט להתמודד, הוא לא שומע בקולי, שיתמודד. אני חשבתי שהדבר הנכון הוא לפרוש. אנחנו תקועים בבעיה קשה ולצערי אם חס וחלילה נתניהו יצליח להגיע ל-61 נקבל ממשלה גזענית, אנטי דמוקרטית, הומופובית, משסעת ומקטבת שדואגת לעצמה ולא לאזרחים. לצערי הליכוד בן ערובה של נתניהו יותר ביביזם מאשר ליכוד, חרדים, שלצערי ההנהגה הפוליטית שלהם עושה נזק לחרדים".