פחות מ-48 שעות לפתיחת הקלפיות, נציגי המפלגות השונות מסתערים על הבמה התקשורתית במטרה לשכנע את המצביעים האחרונים. בעוד שבליכוד טוענים כי הצבעה לבנט עלולה להוביל אותו לממשלה בראשות לפיד, בימינה מבהירים כי אין אפשרות כזו. בגוש השמאל-מרכז, לעומת זאת, נמשכת המתיחות בין כחול לבן למפלגת העבודה.

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש (הליכוד), אמר בראיון בגלי צה"ל כי "ברור לכולם שסער ובנט ילכו לממשלת שמאל - הם אנשי ימין שייקחו קולות מהמחנה ויקימו ממשלה עם לפיד".

סגן שר הבריאות, יואב קיש (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
סגן שר הבריאות, יואב קיש (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

מנגד, יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הבהיר בגל"צ כי "יאיר לפיד לא רלוונטי", והוסיף: "אפשר להחליף את נתניהו רק מימין - יש הרבה דרכים להקים ממשלה ימנית לאומית שתחליף אותו". חברת הכנסת איילת שקד הצטרפה לדבריו, והבהירה כי "נצטרף רק לממשלה עם רוב ימני ועם ראש ממשלה מהימין". 

חברת הכנסת איילת שקד (ימינה), הצטרפה לדבריו, והבהירה בראיון בגל"צ כי "נצטרף רק לממשלה עם רוב ימני ועם ראש ממשלה מהימין".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, לעומת זאת, אמר בכאן ב' כי "לפיד יכול להיות שותף", והוסיף: "לא יודע אם ניתן להביא את החרדים כל עוד הם יכולים להיות עם נתניהו, אולי רק אם לא תישאר להם ברירה".

גדעון סער, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)
גדעון סער, נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

הוא ציין עוד כי "בניגוד לאווירה באולפני הטלוויזיה - נתניהו לא ניצח. בנט ואני נקים ממשלת שינוי. אם הוא יסכים לא ללכת עם נתניהו, נפתור ביננו את כל הסוגיות".

ואולם, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, סובר אחרת. "בנט וסער לא יכולים להקים ממשלת ימין", אמר בגל"צ, והוסיף: "הם יכולים להצטרף לממשלה של הליכוד וש"ס - אין משהו אחר".

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ממשיך להימנע מראיונות בתקשורת. מי שכן עלה הבוקר לשידור היה חבר מפלגתו, מאיר כהן, שמיקד את האש בנתניהו, ואמר בגלי צה"ל כי "צריך לשאול את נתניהו למה הוא פחד להתייצב לעימות מול לפיד. נתניהו מפחד להגיד איזו ממשלה הוא יקים".

בינתיים, בגזרת כחול לבן משדרים אופטימיות ובטוחים כי המפלגה תיכנס לכנסת הבאה. יו"ר המפלגה, בני גנץ, אמר הבוקר בכאן ב' כי הוא "מעריך שנהיה הרבה מעל אחוז החסימה. נתניהו מאוד מעוניין שנישאר בחוץ כי הוא יודע שהמכשול היחידי בין ביטול המשפט באמצעות פיטורי היועמ"ש, החלפת פרקליט המדינה ומינוי אוחנה כשר המשפטים זה אני וכחול לבן".

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"אין חשש ממשי שלא נעבור את אחוז החסימה", הוסיף השר חילי טרופר, שטען: "כשאומרים לנו לפרוש - אנחנו רק מתחזקים".

חברת מפלגתו פנינה תמנו שטה הפנתה אצבע מאשימה כלפי יש עתיד, ואמרה בגל"צ כי "לצערי לפיד נכנע לצלילים של נתניהו, יורה בתוך הנגמ"ש ופוגע בגוש, כשהוא מבין שאין לו 61 מנדטים".

מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)

במפלגת העבודה ממשיכים לסמן את גנץ כיעד התקיפה המרכזי של קמפיין הבחירות. יו"ר המפלגה, מרב מיכאלי, אמרה הבוקר בגל"צ כי "האינטרס של בני גנץ הוא ללכת לעוד בחירות כדי שהוא יהיה ראש ממשלה"

כשנשאלה האם היא מחרימה את הציבור החרדי, השיבה: "לא מחרימה ציבורים. נציגי המפלגות החרדיות יצטרכו להבין שישיבה איתנו בקואליציה זה לא כמו ישיבה עם נתניהו, הם לא יקבלו כל דבר כמו שהוא נותן להם".