היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM והתייחס לקמפיינים השונים של המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-24 הוא טען כי "היום אדם הולך להצביע ומתקיפים אותו מכל מקום עם מסרים, ובסוף יש דבר אחד שתופס אותו. נתניהו מנסה שזה יהיה חיסונים, כל מפלגה מנסה שזה יהיה משהו אחר. היה את הסיפור של ההפרות של החרדים, ברגע שהמשק נפתח הנושא הזה ירד ורואים את המפלגות שעסקו בזה שנעצרה להם מגמת ההתחזקות".

הוא ציין כי הוא בדק מספר פעמים את הנושא של 'מי ינצח' או מה יקרה אחרי הבחירות, ובבדיקה "ראינו עלייה עקבית בקרב מחנה השינוי, מרכז-שמאל, לטובת בחירות חמישיות וביבי. בשבוע שעבר היו 50 אחוז מהבחורים שחשבו שזה ייגמר או בבחירות חמישיות או בביבי".

בנוסף, התייחס לקרב בין נתניהו ללפיד ואמר כי "לפיד התחיל את הבחירות בהחלטה אסטרטגית הגיונית, בסקרים הוא במצב לא רע אבל הציבור שלו לא ייצר את הלהט שנתניהו עושה תשעה לייבים בשעה. לפיד הבין, אני חושב, שזה מייצר את המספרים של חוסר אמונה ביכולת לעשות שינוי ופה לדעתי הייתה הטעות שלו. מה שלפיד צריך לעשות זה לעלות למגרש ולהדליק את האנשים, כשיש מספרים בעיתיים בהתאמה ובביטחון ובמדיניות אתה צריך להתעמת איתם ולשפר אותם, זה אפשרי".

הוא הסביר בנוגע ללפיד כי "בשמאל יש שלוש מפלגות מתנדנדות - העבודה, מרצ וגנץ. אני חושב שההתנהלות שלו משגרת לאנשים לכו תצילו מפלגות אחרות לא חשוב שאני אהיה ראש הממשלה אלא הגוש. זו פעם ראשונה שאני זוכר שמפלגות גדולות מדברות על הסתכלות גושית, זה יכול לגרום לזה ששלושת המפלגות יעברו". 

עוד הוסיף: "אין ספק שרואים שמבחינת לפיד הוא לא נלחם בסער או בבנט, למרות ששניהם באופן אבסורדי אומרים שלא ישבו תחתיו, אני חושב שמה שלפיד עושה זה תרומת איברים למפלגות הקטנות".

בתשובה לשאלה האם יהיו חיבורים אחרי הבחירות, השיב כי "אני חושב שבנט היה צריך להגיד מבחינתו שכולם פוסלים את כולם, להפוך את החיסרון ליתרון. בנט היה צריך להגיד 'נכון, המסר שלי מעומעם כי אני מונע בחירות חמישיות, אני אוכל לדאוג שתהיה ממשלה וללכת עם כל הצדדים'. להגיד את זה בגאווה.

במקום לקחת את זה כיתרון הוא נמצא במגננה בלתי פוסקת, במקום בנט יגיד אני אמנע בחירות חמישיות בנט מתגונן מפני דברים שהוא אומר ואנחנו נכנסים מבחינת בנט למשחק הידוע שנתניהו מאשים אותו בשמאלנות והוא מנסה להוכיח שהוא לא כזה. זה לא תסריט טוב מבחינת בנט. בסוף, למי יש אינטרס לבחירות חמישיות? נתניהו, אם יש בחירות חמישיות הוא נשאר ראש ממשלה זו עובדה. החרדים נשארים בממשלת מעבר בכל מקרה, מבחינתם זה לא אסון. סמוטריץ' מתמנה מן הסתם לשר בממשלת מעבר".