לאחר שאמש בחר שלא להופיע במשדרי "ראשי המפלגות" של ערוצי הטלוויזיה, היום (ראשון) העניק יו"ר שס, השר אריה דרעי, ראיון לכאן ב', ושיתף בתחושותיו לקראת הבחירות: "זה מתסכל לעבור כל הזמן מבחירות לבחירות, אבל אני מאמין שהפעם נגיד להכרעה. אנשים מבינים את זה יותר ויותר. הקווים הם מאוד ברורים, יש גוש ברור של רק לא נתניהו וחרדים, ויש גוש של נתניהו, חרדים ואחרים. עם עבודה נכונה אנחנו נגיע ל-61".

"מסקר עומק שערכנו אני יודע שיש הרבה מתלבטים בינינו לבין העבודה ומרצ, אנשים שבדמם הנושא החברתי. יש גם מנדט וחצי שמתלבט בין ש"ס לבין לא להצביע בכלל, וכמובן שהרבה מתלבטים בינינו לבין הליכוד", הוסיף דרעי.

דרעי נשאל לגבי דבריו של יו"ר יהדות התורה, משה גפני, על האפשרות לפיה אם נתניהו לא ישיג 61 מנדטים המפלגות החרדיות ילכו עם מישהו אחר, והשיב: "חבל שלא שמעת את ההבהרה של גפני, דבריו הוצאו מהקשרם. אני הולך למקום שבו אפשר יהיה ליישם את הדרך שלי, זו לא ברית עם נתניהו אישית. לפיד אמר שאנחנו חשוכים וסחטנים. הוא כבר לא מפתיע אותי, הוא ניסה לטשטש ונתן לליברמן חברו להוציא את כל הארס. ייקח לי הרבה זמן לכפר על החברות עם ליברמן. יש גבול למה שאפשר לעשות בקמפיין. איך אוכל לשבת עם השניים האלה?".

עוד נשאל דרעי מדוע אין נשים ברשימת ש"ס, וענה: "שאלה טובה מאוד, אני מבין אותך. אני מציע שתעלי לשידור את אשתי היקרה, שכל מה שיש לי בחיים זה ממנה, ואת הבנות שלי, מוכשרות אחת-אחת. תנסי לדבר איתן ולהגיד לאותן נשים 'למה הבעלים החשוכים שלכן לא נותנים לכן להצטרף לפוליטיקה', הן לא יסכימו. החינוך שלהן הוא שהמרחב הציבורי הוא לא עבורן, זה נגד תפיסת העולם שלהן. אם היה אפילו חצי אחוז מהנשים שלנו שהיו חושבות שהמרחב הציבורי הוא מקומן היינו עושים את זה, אבל זה לא קיים".

כשנשאל מה הרב עובדיה יוסף היה אומר על שותפות עם איתמר בן גביר, אמר דרעי: "הרב עובדיה היה אדם של דרך שביל הזהב לכל האנשים. הוא היה אומר לנו לאמץ אותו ולוודא שהוא הולך בתלם של הקואליציה. הוא היה נותן לו צ'אפחה חברית ואומר לו 'איתמר, תלך בתלם'. הציבור רוצה את נתניהו, לא יכול להיות שהאנשים מהמחנה השני יעשו תרגילים פוליטיים ויקבעו משהו אחר".

הרב עובדיה יוסף ז''ל (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)
הרב עובדיה יוסף ז''ל (צילום: יואב ארי דודקביץ', פלאש 90)

על נפתלי בנט וגדעון סער אמר: "הם מאיתנו, הם בשר מבשרו של הימין, אלקין הוא חבר שלי וחבל על הריחוק שהם יוצרים. על פי הסקרים יש להם כ-20 מנדטים, איך זה מספיק לממשלה? רק עם ליברמן, המשותפת, מרצ, ומפלגת העבודה שבכלל לא קשורה היום למפלגת העבודה ההיסטורית. כשרבין הביא 61 מנדטים בלעדינו, והוא הבטיח לנו לשמור על הסטטוס קוו, הצטרפנו, אני זוכר את ההערצה של רבין לרב עובדיה. היום אין שום דבר שקרוב לזה".

כשנשאל דרעי מדוע אנשי ציבור רבים שעבדו עם נתניהו בעבר נפרדו ממנו בתחושות קשות, ענה: "איך יכול להיות שאחרי ארבע מערכות בחירות הציבור כל כך אוהב אותו, הוא ראש המפלגה הגדולה, הוא הולך וגדל? זה לא שאין לנו חילוקי דעות, אבל אני מכיר אדם שאני עובד איתו בכבוד הדדי ובשותפות אמיתית. זה לא מהיום, כבר שנים ארוכות כל חיי הפרט שלו, הילדים, תחת מתקפה. בסך הכל הוא עובר מסע לא פשוט, מישהו אחר לא היה מחזיק מעמד, וכוחו הולך ועולה. אני רוצה את היכולות והכישרון שלו, את ההישגים שלו. מישהו חלם שנביא הסכמים עם מדינות ערב בלי שום תמורה?".