"בנט וסער מעבירים קולות ללפיד": יומיים לפני יום הבוחר, ולאחר רצף ראיונות קשים בכל כלי התקשורת, ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין הבוקר (ראשון) ביומן הצהריים של גלי צה"ל, והודיע: "עדיין חסר לי מנדט או שניים כדי להביא ממשלה יציבה".

עוד אמר נתניהו על מצבו בסקרים האחרונים: "זה נכון שזה טיפס, ההתלהבות גדולה, אולי חסרים לנו מנדט או שניים כדי לדעת. יש לנו נתיב ל-61 עם כלכלה חזקה, בלי בחירות נוספות. גם אם אתם לא אנשי ימין תצביעו לי כדי שנעצור את רצף הבחירות". 

"אני רואה קודם כל את זה שצריך למנוע רוטציה", התייחס נתניהו לכך שממשלת הגוש המתנגד לו עלולה להיות פריטטית אף היא. "אסור היום ללכת לרוטציה כי אי אפשר ששני נהגים יהיו על ההגה כשכל אחד מושך לכיוון אחר. רוב הציבור רוצה אותי כראש ממשלה ומבין שיאיר לפיד, המועמד החליפי האמיתי, לא יודע איך לנהל את הכלכלה, והוא יהיה בממשלת רוטציה בלתי אפשרית שתתפרק תוך חודשיים".

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים (צילום: אלעד גוטמן)
יאיר לפיד במסיבת עיתונאים (צילום: אלעד גוטמן)

באשר לסערת העימות עם לפיד אמר: "אני שאלתי אותו למה הוא בורח, תגיד שאתה מתמודד על ראשות הממשלה. למה הוא מפחד לומר את זה? אני מוכן לעימות עכשיו אצלך בגלי צה"ל, שיבוא ויגיד שהוא מוכן. אני רוצה לדעת שהוא מוכן לומר שהוא מתמודד על ראשות הממשלה. אנחנו נבחר את הסידור הטוב והמנחה הטוב וכו', שיגיד שהוא רץ לראשות הממשלה. הוא יודע שברגע שהוא אומר את זה, אז הציבור מתחיל לחשוב מי הזניק אותנו ממשברים כלכליים? מי היה השר האוצר הכושל ביותר? זה הוא. הוא אמר לי שהוא לא מבין בכלכלה והוא הוכיח את זה".

"בנט וסער נפגשו באחד האולפנים ואמרו שהם הולכים יחד, כלומר הם מעבירים קולות לבנט, לממשלה של לפיד. אני אומר לך שהממשלה הזו לא תחזיק מעמד ארבעה חודשים משום שהיא תהיה ממשלת רוטציות", הוסיף.

באשר לפתיחתו של נתב"ג על ידי ועדת השרים אמש, בעקבות פסיקת בג"ץ, והאפשרות של זליגת מוטציות חדשות לארץ אמר: "אני מקווה שלא, המספרים לא יהיו גדולים ונעקוב אחריהם. העולם סגור וישראל פתוחה. באירופה הכל סגור, בישראל אתה לא יכול להשיג מקום במסעדות כי הכל מפוצץ, וזה בזכות מיליוני החיסונים שהבאתי. לא יהיו יותר סגרים כי מספר החולים הקשים הולך ויורד, וזה כי חיסנו את אלה מעל גיל 50 פלוס ששם רוב החולים הקשים". 

בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בנושא החיסונים אמר: "החיסונים שבחרנו להביא הנה, גם פייזר וגם מודרנה עונים על כל הווריאנטים שנתגלו עד כה בעולם".

ראש הממשלה התייחס גם לציבור הערבי אליו פיזר הבטחות חדשות, וטען: "הציבור הערבי מבין שהנציגים שלהם לא עשו כלום למענם, ושהיחיד שיחסל את הפשיעה האלימה והפשע המאורגן בציבור הערבי זה אני, אף אחד לא יעשה את זה".

"אני אביא טיסות ישירות לעולי רגל מוסלמים מתל אביב למכה. די עם הסיוט הזה (של הנוסעים), לעבור דרך מתווכים. אני אביא טיסות ישירות לעולי רגל למכה", רמז להסכם שלום אפשרי עם סעודיה.