יומיים לפני הבחירות לכנסת ה-24 וראשי המפלגות עובדים בכל הכוח לשכנע מצביעים לתת את קולם בבחירות דווקא למפלגה שלהם. היום (ראשון) התראיין יו''ר תקווה חדשה גדעון סער בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והגיב לאמירותיו האחרונות של נפתלי בנט, על כך שלא יישב עם יאיר לפיד בשום מצב.

"הוא לא אמר שהוא לא יהיה עם לפיד, אלא אמר שהוא לא יישב תחתיו. אני מאמין שאם תקווה חדשה תהיה חזקה, נוכל לעשות חיבורים ולהקים ממשלה שבסיסה מפלגות הימין והמרכז", פתח סער את דבריו והוסיף כי שני הדברים החשובים ביותר עבורו הם "ממשלה שמרבה אחדות במקום שנאת חינם, וייצוב המערכת הפוליטית אחרי ארבע מערכות בחירות בשנתיים".

יו"ר תקווה חדשה הסביר כי הוא מקווה שבנט ירים את הכפפה לאחר הבחירות ויתחייב לממשלת שינוי ללא נתניהו, זאת למרות שהיום, בכנס סרוגים, תקף יו"ר ימינה את סער ואמר כי הוא "מתקרב לאחוז החסימה": "זה תלוי בכך שלא יהיו לנתניהו 61 מנדטים, כי אם יהיו לו, אני חושש שבנט ילך איתו כי הוא לא שלל את האפשרות הזו. בסך הכל במקרה כזה נקבל סידור כיסאות חדש. לא יהיה שינוי או יציבות פוליטית, כי האינטרס של ראש הממשלה והמחשבות שלו היום במקומות אחרים".

"אנחנו בבית הדין הפלילי בהאג וגם לא פינינו את חאן אל אחמר, זה בדיוק נתניהו – פאסיביות מתוך תחושה שדחיות יביאו למשהו טוב", ניתח סער את אופיו הניהולי של ראש הממשלה וטען כי הימין לא יפסיד מחסרונו של נתניהו, "כי הוא פשוט לא קיבל שום דבר".

בשלב זה, כספית הקשה על המתמודד שפרש מהליכוד כדי להקים מפלגה עצמאית ושאל איך הגיוני שנתניהו קרוב ל-61, למרות סקרים המראים רוב מוצק שרוצה בהחלפתו. על כך השיב יו''ר תקווה חדשה כי "חלק ממי שרוצים שהוא יוחלף יושבים אצל בנט. ההנחה לפיה קואליציית נתניהו היא ימין, זה לא נכון. לנתניהו יש מחויבות לשרידותו והאינטרס האישי שלו".

 למרות זאת, הוא סירב להסביר כיצד ירכיבו את הממשלה ביום שלאחר הבחירות, אך כן אמר כי "תהיה יותר מאופציה אחת, ברגע שלא יהיו לראש הממשלה 61".