יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שוחח הבוקר (שני), יממה לפני פתיחת הקלפיות, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לחתימתו של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמש על מסמך לפיו הוא מתחייב שלא לשבת בממשלה תחת לפיד: "יש בנט של אולפני טלוויזיה ויש את בנט בחדרים סגורים - זה לא אותו בנט".

"אמרתי שאני לא עושה מעצמי את העניין המרכזי, אבל מי שיצטרך לזוז הצידה זה מי שלא יהיה מספיק גדול. לא יהיו חילופי שלטון בלי מפלגת שלטון שעושה אותם - יש עתיד לא זזה הצידה", הוסיף לפיד.

על "העימות שלא היה" מול נתניהו אמר לפיד: "נתניהו ניסה להזמין אותי לעימותים במשך שלושה חודשים ואמרתי לו בוא, והוא לא הסכים כי הוא מפחד. כל הסיבה שנתניהו ניסה לעשות איתי ראש בראש, זה בגלל שהוא ידע שיש לו בור ענק באמצע הקמפיין - שהדבר הבזה שהוא קורא לו ממשלת ימין על מלא, זה הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו ימין, אלו מפלגות לא ציוניות ואנטי דמוקרטיות, לא לאומיות ולא ליברליות. הוא יודע שההרכב היחיד שיש לו זה סמוטריץ', דרעי, ליצמן ובן גביר. אם הציבור הישראלי לא רוצה שרים עם תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין בסלון, רצוי מאוד שייצא להצביע ויביא את המנדט ה-61, זה קרוב ואפשרי".

עוד אמר לפיד כי הוא חושש שמחנה נתניהו לא יקבל את תוצאות הבחירות, ושאנו עלולים לראות מחזות הדומים לאלו של תומכי טראמפ לאחר הבחירות בארה"ב: "הליכוד החליט או שיודיע שינצח או שהבחירות נגנבו, אין לכך שום אינדיקציה. אני חושש מאוד מתוכנית טראמפ, לעלות על הקפיטול הישראלי. הם שוברים כבר את כל החוקים, אני חושב שהם מבינים שכל העסק יושב על המנדט ה-61 שמחנה השינוי יודע להביא. יו"ר הכנסת נשלח על ידי נתניהו לתקוף את יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, יותר גלוי מזה אי אפשר להיות. הם פוחדים מהמנדט ה-61".

עוד התייחס לפיד לטענות נגד "קמפיין השתיקה" שלו: "קמפיין שתיקה? זה לא נכון, הייתי באינספור זומים. היינו עסוקים בלדבר ישירות עם הציבור, ועובדתית הגענו למצב שאנחנו על המנדט ה-61. אז כנראה שמשהו עשינו בסדר. הנה אני מדבר איתך. זה פשוט לא נכון, דיברתי באינספור זומים".

כשנשאל האם הוא רוצה להיות ראש הממשלה, השיב: "אני רוצה להחליף את השלטון, שלא תהיה פה ממשלת חושך שתפרק את הדמוקרטיה. התשובה היא שאני רוצה להחליף את השלטון, זה הרבה יותר חשוב מכל דבר אחר. עם חמישה מנדטים לא מוציאים את נתניהו מבלפור. רק אם יש עתיד תהיה גדולה יישמרו הערכים שכולנו מאמינים בהם".