חברת מפלגת ימינה איילת שקד שוחחה היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והסבירה מה עומד מאחורי ההתחייבות שהעניק אמש ראש מפלגתה נפתלי בנט, שחתם אמש על מסמך בו הוא מתחייב שלא לשבת בממשלה תחת יאיר לפיד, גם לא ברוטציה - בתנאי שראש הממשלה בנימין נתניהו יתחייב כי לא יקים ממשלה שתסתמך על קולות מפלגת רע''מ.

שקד סיפרה: "מכיוון שנתניהו מכין לנו, בעצם משקיע עשרות מיליוני שקלים בשבועיים האחרונים בקמפיין שקרי על הראש שלנו שטוען שאנחנו נשב בממשלה תחת לפיד בראשות לפיד, בנט הכין לו מסמך ואמר לו בבקשה תתחייב שאתה לא יושב בממשלה עם מנסור עבאס, הרי שמענו את איתמר בן גביר אומר שזו אפשרות, נתניהו לא מוכן להתחייב לזה. אז הכנו לו מסמך לחתימה אבל הוא לא הגיע".

"העניין המרכזי פה זה הספין השקרי שנתניהו מפיץ במשך שבועיים תמימים בהרבה מאוד כסף", הוסיפה. "מבחינתנו אין שינוי, אמרנו בשבועות האחרונים שלא נשב בממשלה תחת לפיד וזה מה שבנט אמר אתמול, רק שאתמול הוא הביא מסמך לנתניהו בו הוא מבקש שיכריז שהוא לא ישב עם מנסור עבאס ונתניהו הבריז מהשידור כי הוא לא רצה להתעמת עם העובדה הזאת, הוא החליט שהוא לא רוצה להתעמת עם בנט ולכן הוא לא הגיע".

שקד הוסיפה וטענה: "העובדה שנתניהו משקיע את כל הכסף שלו ועוצמת האש שלו על הראש של בנט לא של לפיד לא של סער ולא גנץ זה כי בנט הוא האיום המרכזי. אנחנו, יש לנו התחייבות אחת מרכזית, זה לא כן ביבי או לא ביבי אלא הורדת מיסים אנשים שעובדים ישלמו בישראל פחות מיסים, זה אפשרי".

שקד התייחסה למצב המפלגה בסקרים ואמרה: "אנחנו לא מודאגים אנחנו מאוד יציבים אבל אנחנו יכולים גם לעלות כי הציבור צריך להבין: אנחנו אמרנו שלא נקים ממשלה תחת לפיד, יש 80 מנדטים לימין, אין שום סיבה למסור את השלטון לשמאל. אמרנו שיש המון דברים אחרים להתעסק איתם כמו הורדת מיסים והזנקת הכלכלה, הכנסת המובטלים לשוק העבודה, טיפול בדרום בנגב, אבל אנחנו היחידים שמנסים לדבר על מהות, כולם גוררים אותנו רק לפוליטיקה אז לפעמים צריך להשיב ליריב באותו מטבע. אבל אני חושבת ופונה לציבור, השאלה מחר זה לא כן ביבי או לא ביבי אלא איזה אנשים ינהלו את מדינת ישראל, אנשים חייבים להבין שהם באים לקלפי הם באים את הפתק של מי שינהל להם את המדינה ואני חושבת שימינה היא הרשימה הכי רצינית".

על האפשרות של שותפות עם יש עתיד בממשלה שתוקם אמרה: "אין לנו בעיה עם זה, מעולם לא הייתה לנו בעיה עם זה, אין לנו בעיה עם שותפות של יש עתיד ומפלגות אחרות, אמרנו שאנחנו לא מוכנים שראש הממשלה יהיה לפיד". כשנשאלה מדוע עכשיו נזכרו להתעסק בהבדלים האידיאולוגים הסבירה: "ברגע שאנחנו נמצאים בעיצומה של מגפה שאנשים מאבדים את החיים שלהם ואת הפרנסה שלהם אז פיקוח נפש דוחה את כל המחלוקות ודברים אחרים. עכשיו כשהמצב התייצב אפשר לדבר גם על דברים אחרים, באמצע מלחמה לא מתעסקים בשמאל ימין".

היא הוסיפה: "זה משנה מאוד איזה שותפויות יהיו אחרי הבחירות ואני רוצה שתבינו בסוף יש פה מדינה לנהל. ההצבעה לימינה מונעת מערכת בחירות חמישית כי לא שייכנו את עצמנו לאף גוש ואנחנו לא מתכוונים ללכת למערכת בחירות חמישית. אנחנו נחכה למחר, יש 80 מנדטים בימין אפשר לחלק אותם בצורה אחרת. נתניהו כבר 3 מערכות בחירות לא מצליח להרכיב ממשלה מתפקדת, אפשר לחשוב גם על אלטרנטיבה ומבנים אחרים".

כשנשאלה האם מפלגתה תצביע בעד חוקים לטובת קהילת הלהט"ב אמרה: "יש עמדת ממשלה שנקבעת בוועדת שרים לחקיקה ומצביעים לפי עמדת הממשלה. כעיקרון עמדתנו ידועה אנחנו חושבים שזכויות אזרחיות מגיעות לכולם באופן שווה".

בהמשך התייחסה שקד לסגירת התיקים נגד אפי נוה והשופטת אתי כרייף בפרשת "מין תמורת מינויים" ותמכה בהחלטה: "זו בוודאי החלטה נכונה. יום הכיפורים היה עצם פתיחת החקירה והשימוש בחומרים שהושגו על ידי פריצה לטלפון סלולרי. צריך להבין מה קרה פה, זה שאלה אם מותר. פרצו לטלפון סלולרי של בן אדם חיטטו לו בחיים האישיים והעבירו את החומר לפרקליטות. זה דבר שלא יעשה, זה 3 עבירות שבמצטבר זה לפחות 10 שנות מאסר. זה בוודאי הרבה יותר חמור ממה שמצאו לו בפלאפון".

היא הוסיפה כי החשדות החמורים לא מצדיקים את המעשה: "זה היה מסתבר שנתיים לפני המינוי וכן יש חשיבות לאיך החומר הזה הושג. אף בן אדם במדינת ישראל לא רוצה שאנשים יתחילו לפרוץ אחד לשני לבתים או לטלפונים סלולריים ואם ימצאו משהו יעבירו את זה למשטרה זה הרי הכשרה של פשע".