פחות מ-12 שעות נותרו לפתיחת הקלפיות והמערכת הפוליטית סערה היום (שני) בהתאמה. אחרי שגדעון סער הודיע לראשונה כי הוא לא שולל רוטציה עם יאיר לפיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם פנייה דחופה לנפתלי בנט וקרא לו לבטל את הסכם העודפים עם מפלגתו של סער: "אל תעביר קולות מימין ללפיד!". בנט בתגובה צייץ: "בטל את הסכם שיתוף הפעולה הסודי שלך עם מנסור עבאס".

מוקדם יותר היום, במפלגתו של סער תקפו את ימינה וטענו כי בנט, שחתם אמש על התחייבות שלא ישב תחת לפיד, "קרס תחת הלחץ היישר לזרועותיו של נתניהו". בתגובה, בנט טען בתוקף כי הוא אינו "בכיס של אף אחד", אך איילת שקד רמזה על השותפויות האפשריות שירקמו אחרי היוודע תוצאות הבחירות.

לפיד עצמו עקץ הבוקר: "בנט של האולפנים זה לא בנט של החדרים הסגורים", ובתקווה חדשה מאמינים: "אם נהיה מספיק חזקים אנו נדע לחבר את בנט ולפיד לממשלה משותפת".

בנט חותם על המסמך בערוץ 20 (צילום: צילום מסך ערוץ 20)
בנט חותם על המסמך בערוץ 20 (צילום: צילום מסך ערוץ 20)

כאמור, ההודעה הדרמטית של היום שייכת ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שהבהיר בתוכניתו של רפי רשף כי הוא "לא שולל רוטציה, גם עם לפיד וגם עם בנט". הוא הוסיף כי "אני לא הייתי חותם על מסמך ששולל ישיבה תחת לפיד כי אני לא מגביל את עצמי. לדוגמה, לא הייתי אומר שאני שולל את לפיד גם ברוטציה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בריאיון לגל"צ לדבריו של סער ואמר: "מה שגדעון ובנט הסתירו במשך חודשים מתגלה ערב בחירות. כשבנט וגדעון קורסים בסקרים הם מתחילים לומר את האמת: הצבעה עבורם תביא ממשלה עם לפיד ובחירות חמישיות".

בהמשך, נתניהו פרסם סרטון בו פנה ישירות ליו"ר ימינה נפתלי בנט: "בנט - בטל מיד את הסכם העודפים שלך עם גדעון סער שחשף היום שילך לממשלת רוטציה עם לפיד. אל תעביר קולות מימין ללפיד!". בנט לא נשאר חייב וצייץ בתגובה: "בטל את הסכם שיתוף הפעולה הסודי שלך עם מנסור עבאס שהופך את ישראל לבת ערובה של התנועה האיסלאמית".

גם סער תקף מצידו את בנט וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עכשיו כבר ברור לחלוטין - כמה מטרים לפני קו הסיום קרס בנט הישר לזרועותיו של נתניהו. ועוד תיבל את הקריסה ביממה של כזבים וספינים מבית היוצר של אדונו. נכשל במנהיגות. נכשל בעמידה תחת לחץ. רק תקווה חדשה גדולה - תביא שינוי ותחליף את נתניהו".

חבר הכנסת זאב אלקין הצטרף למתקפה נגד בנט ואמר ב-103FM: "לבוא לאולפן באופן יזום ולחשוף כזה מסמך, כנראה מלמד שברגע שלבנט תהיה אפשרות להשלים לנתניהו 61, הוא שם. כל מי שצפה אתמול ראה שהוא בלחץ. הלחץ של הימים האחרונים, וחלק מהקולות שהוא חושב שעוברים לליכוד וטראומה של אי מעבר אחוז החסימה בעבר, יכול להיות שכל זה עשה את שלו". הוא הוסיף: "אם נהיה מספיק חזקים אנו נדע לחבר את בנט ולפיד לממשלה משותפת".

גם מפלגת הליכוד הגיבה היום להתחייבותו של בנט ומסרה: "‏בנט ממשיך להתחמק מלהתחייב למה שביקשנו ממנו כבר שבועות: ממשלה שבה ללפיד לא יהיה חלק. מי שמצביע לליכוד יקבל את בנט בממשלת ימין יציבה. מי שמצביע לבנט יקבל את בנט בממשלה עם לפיד", נכתב בהודעת הליכוד.

בנט מגיב ליוזמת נתניהו להגיע לביתו, קרדיט ימינה

בנט התייחס למתקפות כלפיו בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM, ואמר: "אני לא בכיס של אף אחד, לא בכיס של ביבי או רק לא ביבי, אני בכיס של עם ישראל. אני איש ימין, לא אכתיר ממשלה בראשות השמאל, כולל לפיד, ושום דבר לא השתנה בדבר הזה". הוא הוסיף: "ברור שתקום ממשלת ימין, אבל כולם מוזמנים. אני לא מחרים אף אחד. אני לא אתן ללפיד, ביבי או מישהו אחר לגרור אותנו לבחירות חמישיות. לא מתחייב לאף צד על כלום, מתחייב שלא יהיו בחירות חמישיות". 

גם ח"כ איילת שקד התייחסה לסערה ואמרה לבן כספית ואריה אלדד: "אין לנו בעיה עם שותפות עם יש עתיד בממשלה, מעולם לא הייתה לנו בעיה עם זה, אין לנו בעיה עם שותפות של יש עתיד ומפלגות אחרות, אמרנו שאנחנו לא מוכנים שראש הממשלה יהיה לפיד". היא הוסיפה: "זה משנה מאוד איזה שותפויות יהיו אחרי הבחירות ואני רוצה שתבינו בסוף יש פה מדינה לנהל. יש 80 מנדטים בימין אפשר לחלק אותם בצורה אחרת. נתניהו כבר 3 מערכות בחירות לא מצליח להרכיב ממשלה מתפקדת, אפשר לחשוב גם על אלטרנטיבה ומבנים אחרים".

הסערה התקשורתית לא פסחה על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שסיפר לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "יש בנט של אולפני טלוויזיה ויש את בנט בחדרים סגורים - זה לא אותו בנט". הוא הוסיף: "אמרתי שאני לא עושה מעצמי את העניין המרכזי, אבל מי שיצטרך לזוז הצידה זה מי שלא יהיה מספיק גדול. לא יהיו חילופי שלטון בלי מפלגת שלטון שעושה אותם - יש עתיד לא זזה הצידה".