יום הבחירות הסתיים: אזרחי ישראל הגיעו אתמול (שלישי) לקלפיות על מנת לבחור את הכנסת ה-24, שבתקווה גם תגיע להקמת ממשלה חדשה.

לחצו כאן לעדכון תוצאות מדגמי הבחירות של כל ערוצי הטלוויזיה

לחצו כאן לכל מה שקרה בחלק הראשון של יום הבחירות

עדכונים שוטפים

23:53: אחוז ההצבעה נכון לשעה 22:00 עומד על 67.2%, ירידה של 4.3% מהבחירות לכנסת ה-23. 4,420,667 בני אדם הצביעו עד לשעה זו.

21:10: אחוז ההצבעה נכון לשעה 20:00 עומד על 60.9%, ירידה לעומת 65.6% בשעה המקבילה בבחירות הקודמות. 4,008,422 בני אדם הצביעו עד כה.

21:00: נתניהו בשידור לייב פייסבוק: "אנחנו ננצח או שהעיתונאים ינצחו". יו״ר כחול לבן בני גנץ אמר: ״כחול לבן צריכה אתכם. המדינה צריכה אתכם. אם לא תצאו להצביע לכחול לבן, נתעורר מחר בבוקר וביבי יהיה ראש ממשלה לבד, בממשלת מעבר, ידיח את מנדלבליט וימנה את אוחנה לשר משפטים. צאו להצביע, אל תהיו אדישים, אל תהיו שאננים״.

20:50: הרשימה המשותפת: "פחות משעתיים לסגירת הקלפיות. ‏אחוזי ההצבעה בחברה הערבית נמוכים מאוד. ‏במצב העניינים הנוכחי, מסתמנת פגיעה אנושה בייצוג שלנו בכנסת. ‏הסכנה להקמת ממשלת ימין קיצונית של נתניהו, בן גביר וסמוטריץ׳ גדולה מתמיד. ‏כל קול חשוב. צאו להצביע - ודעם. ‏אין דמוקרטיה בלי המשותפת".

20:40: מהמשטרה נמסר: מאז שעות הבוקר טופלו ברחבי הארץ ע״י המשטרה עשרות אירועים נקודתיים הקשורים לטוהר הבחירות וניסיונות להפריע למהלכן התקין, מרביתם בעקבות דיווחים על עבירות שונות הקשורות באופן ישיר או עקיף לבחירות, ובפרט: תעמולת בחירות אסורה והפרות סדר נקודתיות במוקדי הצבעה או בסמוך אליהם.

20:10: סוקרי הטלוויזיה, מנו גבע וקמיל פוקס, הבטיחו "מדגם דרמטי שכמוהו לא היה שנים רבות". גבע הוסיף כי שיעור ההצבעה במגזר הערבי היה נמוך.

20:00: עד לרגע הזה הצביעו בנתב"ג 305 מצביעים.

19:50: עידכון עד השעה 19:30: סה"כ הסעות לחולים מאומתים (מ-6,700 החולים) ע"י חברת בון תור שבוצעו עד הרגע הזה: 1,550 חולים. לגבי מבודדים - השתמשו (מ-22,000) ע"י חברת גט - טקסי: 1,350 +200 מתבצעת נסיעה כעת.

19:40: נפתלי בנט תקף את נתניהו בעקבות הירי לדרום: "ביבי חלש מול חמאס. הלוואי שנתניהו היה נלחם בחמאס כמו שהוא נלחם בי. חמאס צוחק על חולשת נתניהו. ירו רקטת גראד ליד באר שבע בזמן שביבי ביקר שם. ביבי כנוע לחמאס. ביבי כנוע לכנופיות הבדואים בנגב. ביבי כנוע למערכת המשפט". 

19:30: בעקבות ירי הרקטה על הדרום, עצר שר הבטחון גנץ את ההמרצות הטלפוניות שקיים במטה המפלגה וערך התייעצות ביטחונית. גדעון סער תקף את נתניהו: "במערכת הבחירות של 2009 הבטיח נתניהו למוטט את שלטון החמאס בעזה. עכשיו הוא נתן לחמאס חיסונים אפילו בלי לעמוד על אות חיים מהאזרחים שלנו המוחזקים באופן בלתי חוקי בשבי בעזה ומבלי לקבל גופות חללינו שנפלו ב״צוק איתן״. פלא שהם עושים ממנו ומאיתנו צחוק".

19:20: שיגור משטח רצועת עזה לשטח ישראל: הופעלה התרעה בשטח פתוח סמוך לבאר שבע, בזמן שנתניהו שהה בעיר.

19:05: אחוז ההצבעה נכון לשעה 18:00 עומד על 51.5%, בהשוואה ל-56.3% בשעה המקבילה בבחירות הקודמות. 3,384,482 בני אדם הצביעו עד כה.

19:00: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסרטון: "אנחנו בצרה. שיעורי ההצבעה במעוזי הליכוד לא מספיק גבוהים. אני מבקש שתסמסו לכל החברים שלכם. מוכרחים להוציא את הליכודניקים להצביע מחל. שיעורי ההצבעה בליכוד חייבים לעלות כדי שננצח את הבחירות. נשארו עוד שלוש שעות".

18:50: ח"כ יאיר גולן (מרצ): "אל תקשיבו למיכאלי ולפיד, מרצ עדיין בסכנה ממשית. הם מנסים להרדים אתכם ולהיבנות מהמנדטים של מרצ. מרצ חייבת לעבור בשביל שלבן גביר ונתניהו לא יהיו 61".

18:30: גדעון סער פרסם סרטון: "נתניהו קרוב למנדט ה61. צאו להצביע!".

18:10: יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה לדבריו של יאיר לפיד: "‏יאיר צודק, המפלגות הקטנות כולן יצאו מאזור הסכנה, ולכן כעת הגיע הזמן ללכת עם הלב ולהצביע למי שאתן ואתם באמת מאמינים לה – שימו אמת בקלפי. זה הפתק היחיד שמחויב לאמת שלכם. זה הפתק היחיד שלא יאכזב אתכם. סמכו עלי".

17:50: מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי לפיד ולהודעה שנשלחה ממטה יש עתיד: "אחרי שהפקיר את הגוש ולא דאג לחיבורים, לפיד החל להפיץ פייק ניוז. זה לא משנה אם ללפיד יהיו 20 מנדטים או 22 מנדטים- זה כן משנה אם כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה, ולא יהיה מי שיעצור את שלטון היחיד של ביבי בממשלת המעבר. הציבור חייב לדעת- אם כחול לבן או מרצ לא יעברו את אחוז החסימה יש סכנה אמיתית שלנתניהו יהיו 61 מנדטים וממשלת חסינות. פתק ליש עתיד, הוא פתק לביבי".

17:30: גדעון סער סייר בראשון לציון:

גדעון סער (צילום: יואב דודקביץ')
גדעון סער (צילום: יואב דודקביץ')

17:20: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בהצהרה לתקשורת בחמ"ל הבחירות: "סיכום מהיר של העובדות כמו שהן עולות מהחמ"ל שלנו שכל מפלגות הגוש עולות. עכשיו חייבים יש עתיד גדולה אם אנחנו רוצים להחליף שלטון. הדיון על מי עובר מי לא עובר נגמר, הדיון הוא עכשיו איך מחליפים שלטון עם יש עתיד גדולה, לכו להצביע".

17:10: אחוז ההצבעה נכון ל-16:00 עומד על 42.3%, לעומת 47% בשעה המקבילה בבחירות הקודמות. 2,782,010 בני אדם הצביעו עד כה. נכון לשעה 16:00 אחוז המצביעים בצה"ל עמד על 69%.

בחירות בצה''ל (צילום: דובר צה''ל)
בחירות בצה''ל (צילום: דובר צה''ל)

16:50: יאיר לפיד הגיע לסיור בחירות בתל אביב:

יאיר לפיד בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר לפיד בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

16:40: הודעה מועדת הבחירות המרכזית: מסה"כ כ-6,700 חולים מאומתים בעלי זכות הצבעה, השתמשו בהסעת חברת "בון-תור", שהועמדה לרשותם עד עכשיו כ-1,200 חולים לצורך הצבעה, וכרגע הולכות להתבצע עוד כ-250 נסיעות. מסה"כ כ- 22,000 מבודדים, בעלי זכות הצבעה, השתמשו בשירותי מערך ההיסעים שהוועדה העמידה לרשותה - "גט טקסי", 1012 מבודדים. כרגע "גט - טקסי" מבצעת כ-100 הסעות.

16:30: מרב מיכאלי בשידור ברשתות החברתיות: "כדי להחליף את נתניהו צריך 61 מנדטים. בתוך זה לא חשוב אם יש מפלגה גדולה או מפלגה קטנה. זאת קואליציה. לעומת זאת יש משמעות איזה מנדטים יהיו בשישים ואחד האם מנדטים יהיו עם ערכים כמו של העבודה או מנדטים שאתם לא מסכימים אתם. החישובים האסטרטגים נקבעים לפי מה שמנסים לנחש מה יהיו תוצאות הבחירות. חבל לנסות לברר את זה. לכחו עם האמת שלכם. תסמכו על עצמכם".

16:20: ראש הממשלה נתניהו הנחה את חברי הכנסת של הליכוד לרדת עכשיו לדרום כדי להעלות את אחוזי ההצבעה הנמוכים, לטענתו, במעוזי הליכוד.

16:10: גדעון סער: ״שאף אחד לא יעבוד על המצביעים שלנו שהוא לא עובר את אחוז החסימה, וצריך לעזור לו, להצביע לו מטעמים אחרים כי אחרת אוי אוי אוי.. כולם עוברים את אחוז החסימה - הכל בסדר! אבל יש רק פתק אחד שיכול לעשות שינוי במדינה זה הפתק ת'! אם תקווה חדשה תהיה חזקה יהיה שינוי תודה רבה להמשיך בכל הכוח״.

16:00: איילת שקד (ימינה) פרסמה סרטון: "חברים, אני מודאגת! אנשים שלנו, נלחצים מצעקות הגוועלד ומצביעים ט׳ באלפים. לכו אחרי הלב שלכם ותצביעו ב׳!".

15:50: כ- 100 אלף מטיילים ניצלו את יום השבתון לטיול בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, זאת למרות מזג האוויר השרבי והאובך.

15:40: ראש הממשלה נתניהו הגיע לסיור בחירות בטיילת בת ים.

נתניהו בסיור בטיילת בת ים (צילום: דוברות הליכוד)
נתניהו בסיור בטיילת בת ים (צילום: דוברות הליכוד)

15:30: אחוזי ההצבעה נכון לשעה 14:00 עומדים על 34.6%. מדובר בירידה של כארבעה אחוזים בהשוואה לשעה המקבילה בבחירות הקודמות. 2,278,032 הצביעו עד כה.

15:20: מהמשטרה נמסר: מאז שעות הבוקר טופלו ברחבי הארץ אירועים נקודתיים של תעמולת בחירות אסורה בסמיכות למוקדי הצבעה, והפרות סדר נקודתית.

15:10: שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בפניה לציבור מחמ״ל הבחירות של כחול לבן: ״אני צריך אתכם. צאו להצביע עבורי אין עוד הרבה שעות. אני נלחם על כל קול״.

במהלך הבוקר נרשם אחוז הצבעה נמוך בקרב חולי הקורונה. מנכ"לית הוועדה, עו"ד אורלי עדס, אמרה כי "בינתיים רק 880 נסעו והצביעו מבין כ-6,700 חולים מאומתים שרשומים במשרד הבריאות". באשר למבודדים: "נרשמו כ-1,030 להסעה, 670 נסעו". בנתב"ג, עדכנה כי הצביעו רק 41 בוחרים.

לאורך היום נרשמו תלונות על שיבושים בבחירות. בין היתר על הסתרת והוצאת פתקים של מפלגות מסויימות. מהמשטרה נמסר כי עד כה נרשמו מקרים בודדים ונקודתיים שטופלו מאז שעות הבוקר, בהם בדיקת חשדות לזיופי הצבעה במספר מוקדים ברחבי הארץ ואירועי סדר ותעמולה אסורה נקודתיים שטופלו על ידי המשטרה בסמוך למוקדי הצבעה.

גם מקרי אלימות מעטים נרשמו, כמו למשל בבית שמש, שם הושלכו לעבר שוטרים המוצבים במוקדי הצבעה בעיר ביצים וחפצים נוספים, אחת מהן פגעה בשוטר. מוקדם יותר התקבל דיווח על כתובת גרפיטי המופנית נגד נבחר ציבור בסמוך לקלפי בתל אביב. דיווח הועבר לרשות המקומית שמחקה את הכתובת והמשטרה פתחה בחקירה.