הבחירות לכנסת ה-24 שנערכו היום (שלישי) הסתיימו ולפי כל שלושת המדגמים לשון המאזניים תהיה מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט. על פי המדגמים, בנט מחזיק כ-8-7 מנדטים, כאשר ראשי מפלגות הימין כבר החלו לקרוא לו לחבור לממשלת ימין וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עימו. בשיחה הבהיר בנט כי ימתין לתוצאות האמת וכי יפעל רק על טובת כלל אזרחי ישראל. 

בהמשך, בנט הגיע למטה המפלגה והתייחס להישג המרשים: "עכשיו הזמן לריפוי. לאיחוי השסעים בעם, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. בכוח שנתתם לי, אפעל רק תחת עיקרון מנחה אחד - מה שטוב לישראל. מה שטוב לכלל אזרחי מדינת ישראל, אנחנו נפעל שהנהגת ישראל תעבור משנאת חינם לאהבת חינם. מסערה וכאוס ליציבות ולביטחון. ממנהיגות שעסוקה בעצמה, למנהיגות מקצועית שאכפת לה".

בנט הוסיף: "אני יכול לקבוע כשר ביטחון לשעבר שרק מדינה מאוחדת תדע לעמוד בביטחון מול אויבי ישראל. יעברו מספר ימים עד שנדע בדיוק את התוצאות ונמתין בסבלנות לראות מה תמונת הממשלה. אני יכול להבטיח דבר אחד, כל ממשלה שתקום תדאג לכלל אזרחי המדינה - חילונים, דתיים, חרדים מסורתיים, ימין ושמאל, יהודים וערבים, כולם אזרחי ישראל".

"עכשיו זו המדינה השלישית שלנו, מדינת ישראל שמצויה בעשור השמיני, אותו עשור שמעולם לא צלחנו עוד. הפעם אף אחד מאיתנו לא מתכוון לתת לאף אחד להרוס את המדינה. אנחנו נהיה פה לנצח נצחים. מה שפירק את המדינות הקודמות הייתה שנאת חינם שבטיות כל אחד מתבצר בעמדתו, התנהלות ממופקרת של מנהיגות שלא דאגה לאחד את העם. ואנחנו מבינים את כובד האחריות על כתפנו, אנחנו ניישם מדיניות לאומיות ימנית אחראית וממלכתית", הבטיח בנט. 

נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר מפלגת ש''ס, שר הפנים אריה דרעי אמר בנאום שנשא במטה המפלגה: "אנחנו שואפים להקים ממשלה במהירות , ממשלה יהודית, לאומית, ששומרת על הצביון היהודי של מדינת ישראל. מכאן אני פונה לראשי מפלגות הימין שברוך ה' היום יש לנו למעלה מ-61, בואו נשכח את מערכת הבחירות, נתגבר על כל השיקולים האישיים, העם רוצה ממשלה יהודית, לאומית ומסורתית מהר מאוד"

בחדשות 13, שרת התחבורה מירי רגב טענה כי לבנט "יש מקום של כבוד בממשלת הליכוד. הפרשנות שלי היא שבנט מבין שברגע הזה נגמרו הבחירות ובמצב המדנטים צריך לשבת בממשלת ימין. בסדר, אז הוא אמר, אתה יודע כמה דברים אומרים?".

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר: "הדבר הראשון שצריך לעשות זה להקים ממשלה. אם במקום 7 מנדטים הוא היה עם 12 מנדטים, היינו יכולים להיות בסרט אחר. לבנט אין ברירה אלא ללכת איתנו לממשלה ימנית".