תוצאות מדגמי הטלוויזיה הביאו בשורות מצוינות עבור ארבע מפלגות, שדשדשו לאורך תקופת הבחירות סביב אחוז החסימה, אך נראה שברגע האמת זכו לתוצאות נאות, אולי הודות לקמפיין הגוועלד שניהלו.

מפלגת הציונות הדתית זכתה לשבעה מנדטים במדגמי ערוצי 11 ו-12, ולשישה מנדטים בערוץ 13. כך או כך, נראה שיו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הצליח להיבחר לראשונה בחייו כחבר כנסת, ואף עשוי להיות גורם מכריע בקואליציה.

אורית סטרוק, מקום 5 ברשימת הציונות הדתית, אמרה הערב במטה המפלגה כי "הדרך שלנו ניצחה. ראינו לאורך כל הקמפיין שיש ציבור גדול ששמח להרים את הראש, ולא לוותר. המטרה עכשיו היא הסדרת התיישבות צעירה ועבודה על איזון מערכת המשפט. מאמינה שבנט יצטרף".

מנגד, כחול לבן בראשות בני גנץ זכתה לשבעה מנדטים בערוצים 11 ו-13 ולשישה מנדטים בערוץ 12. מדובר כמובן בירידה לעומת הישגי העבר של המפלגה, אך בתוצאה נאה לעומת הסקרים הלא מחמיאים.

גנץ צייץ: "אני מבקש להודות למאות אלפי המצביעים שהביעו אמון בדרך הממלכתית והאחראית של כחול לבן, ולכל שותפיי. הייתי לוחם, ואמשיך להיות לוחם למען החברה הישראלית. החל ממחר, אעשה הכל בכדי לאחד את גוש השינוי. ואם חלילה יגזר עלינו ללכת לבחירות חמישיות, אעמוד כחומה בצורה לשמירה על הדמוקרטיה, שלטון החוק והביטחון. ישראל לפני הכל".

מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי זכתה בכל המדגמים לשבעה מנדטים, מה שאומר שהמועמדת השנויה במחלוקת, איבתיסאם מרעאנה, תיכנס לכנסת. מדובר בהישג מצוין עבור יו"ר המפלגה, מרב מיכאלי, שהצליחה לעורר את המפלגה לאחר השפל בסקרים בתקופת עמיר פרץ.

איבתיסאם מראענה (צילום: אבשלום ששוני)
איבתיסאם מראענה (צילום: אבשלום ששוני)

חברת הכנסת העתידית מטעם המפלגה, אפרת רייטן: "זה ערב מאוד שמח, שאפ ענקי למרב מיכאלי שעשתה את הבלתי ייאמן, קיבלה מפלגה מפורקת ועשתה מעשה מעורר השראה, הצליחה להחיות את המפלגה". מיכאלי עצמה צייצה: "וזוהי רק ההתחלה. תודה לכם. תודה לכן".

רם שפע, מספר 6 ברשימת העבודה, אמר: "בנחישות ובהמון אידיאולוגיה, היא לקחה אותנו כמעט מהקבר להישג הזה", אמר שפע, בעבר ח"כ מטעם כחול לבן. "המשימה עכשיו היא שבהמשך הערב גם התוצאות של המחנה ישתפרו, כדי שנוכל להקים פה ממשלת שינוי. זו מטרת העל, הייתה ונשארה".

גם אחותה לגוש השמאל, מרצ, נשארה בחיים ואף זכתה להישג נאה: שישה מנדטים בערוץ 11, שבעה בערוץ 12 ושמונה בערוץ 13. יו"ר המפלגה, יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, אמר: "שמחים על התוצאות, ממתינים לתוצאות האמת, אך זה הישג גדול מאוד".

"לדעות שלנו יש אחיזה בציבור. נראה לאן הדברים התגלגלו. אני לא מכריז עדיין הכררזות. זה יכול עוד להשתנות התוצאות. אנו נראה נדבר עם ראשי המפלגות ונשקול. אני לא פוסל שום דבר נכון לשעה זאת. אמרנו שאנו פוסלים רק נאשמים בפלילים גזענים וכהנטיסים. צריך לקחת קצת סבלנות. אני מציע לכולם כמה ימים של סלבנות לראות מה התוצאות הסופיות. הספידו את השמאל. המון זמן אמרו שהשמאל גמור. אתם לא מעניינים את הציבור. הוכח שהעמדות רלבנטיות. השמאל חי וקיים ויש תמיכה בעמדות שלנו וזה משמח אותי. חשבנו שמרצ יכולה לעמוד על רגליה ויש לה בסיס מספיק איתן, והאידואולגיה שלה מספיק מוצקה כדי שתוכל להוביל את זה בעצמה. ההישג כאן הוא של התומכים שלנו שנתנו באנו אמון ועל זה אני מודה להם מאוד", הוסיף הורוביץ.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה לאחר תוצאות המדגמים: "עברנו קמפיין קשה, אבל לא ויתרנו, עבדנו קשה והפכנו את הקערה על פיה. הצלחנו להעביר את המסר שמדינה שלמה לא יכולה לדמיין כנסת בלי מרצ. שמדינה שלמה לא יכולה להעלות על הדעת שכהניסטים, גזענים ומושחתים חוזרים לכנסת וחוגגים - ומרצ לא תהיה שם. אנחנו נהיה בכנסת כדי להילחם ולהיאבק על הערכים שלנו, ואנחנו מצפים גם להיות חלק מהממשלה".

ח"כ יאיר גולן אמר: "תוצאות משמחות מאוד. התחליף היחיד לימין המושחת, לכהניסטים ולחרדים הוא מחנה שמאל חזק וליברלי, מחנה שיצעיד את ישראל קדימה".