ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הלילה (בין שלישי לרביעי), לאחר פרסום תוצאות המדגמים לפיהם הליכוד היא פעם נוספת המפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם למעלה מ-30 מנדטים. "הבאנו הישג אדיר הלילה", אמר נתניהו, שקרא "להקים ממשלה יציבה עכשיו".

"הערב הבאנו הישג אדיר, הבאנו את הליכוד להיות המפלגה הגדולה בישראל בפער גדול מאוד", אמר ראש הממשלה. "תשימו לב להפרשים, אנחנו בקידומת 3, הבאה אחרינו בקידומת 1, לא אוהבים לציין את זה בתקשורת, אבל זהו הפער הגדול ביותר בין שתי מפלגות מובילות בישראל בשנים האחרונות".

"אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה בישראל, ממשלה הומוגנית שהכלכלה מחייבת אותנו להקים", אמר. "אני מושיט יד לכל מי שמאמין בעקרונות הללו בכנסת, אני לא פוסל אף אחד ואף אחת, אני קורא לכל מי שמאמין בעקרונות הללו לנהוג בדרך דומה אלינו כי השעה מחייבת זאת, כי המדינה זקוקה לממשלה יציבה. לא לממשלה של קרעים שמבוססת על פסילות ואמביציות, אלא ממשלה יציבה למדינת ישראל. זה מה שהשעה מחייבת והאתגרים לפנינו מחייבים ואסור לנו בשום אופן לגרור את ישראל לבחירות חמישיות".

"צריך להקים ממשלה יציבה עכשיו", חזר והדגיש נתניהו. "אני אומר לכם בפשטות מתמטית, בפשטות של הפיזיקה של הפוליטיקה, כל אפשרות אחרת תביא אותנו מהר או מהר יותר לבחירות חמישיות. אסור לנו ללכת לשם. ולכן אני מדבר דברים פשוטים, כל דבר אחר, כל מניפולציה או ניסיון יביאו אותנו לבחירות חמישיות".

נתניהו סיפר כי הספיק כבר לשוחח עם ראשי מפלגות גוש הימין. "שוחחתי הערב עם כל חברי הימין, דרעי, ליצמן, גפני, בנט וסמוטריץ', ואמרתי להם - בואו נעשה את המעשה האחראי ונקים ממשלה יציבה, ממשלה שתדאג לכל אזרחי ישראל. בימים הקרובים לא אחסוך שום מאמץ בדיבור עם כל חברות וחברי הכנסת כדי להביא לישראל ממשלה יציבה. זה מה שאזרחי ישראל מצפים איתנו לעשות. למנוע בחירות חמישיות ולהקים ממשלה טובה ויציבה לישראל".

"בימים הקרובים אני לא אחסוך שום מאמץ, אני מתכוון להתמקד בימים הקרובים בדיבור עם כל חברות וחברי הכנסת שדוגלים בעקרונות שציינתי ואני מקווה שכפי שפעלתי להביא את הסכמי השלום והחיסונים, אביא לישראל ואתה ממשלה יציבה כי זה מה שהאזרחים מצפים מאיתנו לעשות - להקים ממשלה טובה יציבה וחזקה ולא בחירות חמישיות".