במהלך היום (רביעי), במקביל לספירת הקולות ועדכון תוצאות האמת, קיים יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שורת שיחות עם בכירי "גוש השינוי". ל'מעריב' נודע כי בשיחות אמר ליברמן כי הוא "מעריך כי אחרי ספירת המעטפות הכפולות ופרסום התוצאות הסופיות לא יהיו לגוש נתניהו יותר מ-59 מנדטים, כולל מפלגת ימינה". לכן, טוען ליברמן, "המטרה העיקרית שעומדת כעת מול גושי השינוי היא להשתלט על הכנסת". 

אביגדור ליברמן במתקפה על נפתלי בנט. מתוך כנס מעריב-ג'רוזלם פוסט

עוד אמר ליברמן כי "חייבים להחליף את יושב ראש הכנסת, לקחת את ראשות הוועדה המסדרת וכן – את ראשות ועדת הכספים וועדת חוץ ובטחון". 

בנוסף אמר ליברמן באותן השיחות כי על גוש השינוי להגיש ולקדם בהקדם האפשרי את הצעת החוק שתמנע מאדם שיש נגדו כתב אישום, להיות מועמד לראשות ממשלה. ליברמן טען כי "על בסיס הניסיון הקודם, הרבה יותר קל להשיג הסכמות על חלוקת הועדות בכנסת וסביב החקיקה, מאשר על הקמת קואליציה. עובדה שבהצבעות על חקיקה יש למפלגות הרבה פחות רתיעה אחת מהשנייה".

בתור דוגמה הביא ליברמן את חוק האפוטרופסות שקודם בכנסת הקודמת על-ידי יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר: "אז ש"ס, הליכוד, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת תמכו יחדיו בהצעת החוק הנ"ל, על אף הוויכוחים הפוליטיים הקשים". 

עוד טען יו"ר ישראל ביתנו בשיחות עם גורמים בגוש השינוי כי "קידום החוק שעתיד למנוע מנתניהו לכהן כרה"מ, יכול גם לזרז את  התהליכים הפנימיים בתוך הליכוד". לדברי ליברמן, "ח"כ  ניר ברקת שרק מחכה להזדמנות להכריז על התמודדותו לראשות הליכוד, יוכל לנצל את המומנטום ולהכריז על רצונו להיבחר כיו"ר הליכוד". 

זאת ועוד, לדברי ליברמן, אחרי ארבע מערכות הבחירות הגיע הזמן לחשוב בכובד ראש על שינוי שיטת הממשל. גם בלי קשר לסיכויי הקמת ממשלה, ברור שהשיטה אינה טובה וצריך לחשוב היטב לגבי שינוייה. 

בנוגע לתוצאה שאיתה ישראל ביתנו סיימה את הבחירות, במפלגה בטוחים כי אחרי ספירת המעטפות הכפולות, ישראל ביתנו תשמור על כוחה הנוכחי - 7 מנדטים. בשיחות עם מקורביו אומר ליברמן כי בשונה מהליכוד שאיבדה כ-5 מנדטים מכוחה בהשוואה עם ייצוגה בכנסת הקודמת, מפלגת ישראל ביתנו עמדה בהצלחה בתחרות הקשה מול כמה מפלגות הגוש, ותיקות כמו יש עתיד לצד חדשות כמו תקווה חדשה. "במצב שנוצר הפעם גם לשמור על הכוח הקיים זו הצלחה רבה". 

בישראל ביתנו אומרים כי בקרב העדה הדרוזית מפלגתו של ליברמן  זכתה בהכי הרבה קולות מצביעים. לפי הערכות, המגזר הדרוזי העניק לישראל ביתנו כ-15,000 קולות.