סוקר הבחירות של חדשות 12, ד"ר מנו גבע, שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית, אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM, סיכם את משדרי הבחירות והתייחס להבדלים בין המדגמים לבין תוצאות האמת שהצטברו עד כה.

"היה בעיקר לחוץ כי זה היה מאוד מורכב. בגלל שלושת גורמי אי הוודאות שבתקופה האחרונה ציינתי בכל הזדמנות - אחוזי ההצבעה שלא ידענו מה יהיו בגלל קורונה, אדישות ועייפות, המפלגות שנמצאו על סף אחוז החסימה וקולות המתלבטים. נתנו צפי הצבעה של 67 אחוזים, ולפי הנתונים מוועדת הבחירות המרכזית אנחנו עומדים על 67.2 אחוזים. אבל זה עוד לא נגמר, יש עוד 450 אלף קולות לפי ועדת הבחירות שזה שווה עוד 11 מנדטים", אמר גבע.

"אני משתדל לאורך כל הדרך לנסות להמר ולא להתנבא. אני לא יודע, אבל כולנו יכולים לנסות להעריך לפי האוכלוסיות שכלולות במנדטים שנותרו. יש את הקשישים בבתי אבות, שאמור להיות אצלם אחוז הצבעה מאוד גבוה כי מנגישים להם את הקלפי. בנוסף יש את עובדי ועדת הבחירות המרכזית שמונים עשרות אלפים אנשים, יש חיילים, יש נכים ואלפים בודדים של החולים והמבודדים", הוסיף. 

כשנשאל לגבי חוסר הדיוק בתוצאות בקרב המגזר הערב, השיב גבע: "אחרי שהמשותפת התפצלה נעשה קשה מאוד לדגום אותם, יש מה לשפר ונחשוב על זה שוב. אני דיווחתי שבוע מראש שרע"ם עוברת ב-4 אחוז. קיבלנו 11 מנדטים של החברה הערבית, השינוי הוא על חשבון המשותפת וזה לא ישנה את המאזן. יש לנו ראש מחלקה ערבי במדגם שאמר "הם עוברים", אבל אני לא יכול בשום צורה לתת מספר שלא יוצא מהמודל שלי. זה לא כלי שאני יכול להשתמש בו על אף שכל האינדיקציות אמרו כך. גם אם אטעה - אני חייב להיות נאמן למודל ולתוצאות שלי. גם בסוף המשדר כשנתתי את תוצאות קלפיות האמת ציינתי שרע"ם נמצאת ממש קרוב לאחוז החסימה".

בהמשך נשאל גבע על התוצאה המפתיעה של בני גנץ, בניגוד לסברה שהתוצאות שלו בסקרים הגיעו כתוצאה מהטעיות של מצביעי הליכוד: "בסקרים אנחנו יודעים להתמודד טוב יותר עם השקרים וההטעיות, אבל גם אחרי שניפינו אותם, קיבלנו ארבעה מנדטים. כשמרצ לא עברו בפעם הראשונה בערוץ 12, זה היה סוג של משהו שהעיר את האנשים. צריך לקחת בחשבון שחלק מההצבעה למפלגות האלה הייתה אסטרטגית, ובהצבעה כזאת אף אחד לא יודע איך זה יגמר. בסקר האחרון שהעברתי נתתי שישה מנדטים לכחול לבן, ראיתי את המגמה בצורה ברורה ולא התפלאתי בכלל. אני עצמי לא הופתעתי, אבל לא יכולתי לפרסם".