חמאס ופלגים פלסטינים הגיבו  לתוצאות הבחירות המסתמנות בישראל, ואמרו היום (רביעי) בשיחה עם ג'רוזלם פוסט כי הם לא רואים הבדל בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יריביו הפוליטיים.

"תוצאות הבחירות מראות כי ישראלים רבים תומכים במפלגות קיצוניות העוינות מאוד את הפלסטינים", אמר גורם בפתח ל"ג'רוזלם פוסט". הוא הוסיף כי "נוכחותן של מפלגות אלה בכנסת או בקואליציה אינה מבשרת טובות לעתיד של שום תהליך שלום".

אנליסטים פוליטיים פלסטינים אמרו כי מרבית הפלסטינים לא גילו עניין בבחירות בישראל, בעיקר משום שהנושא הפלסטיני נעדר ממערכות הבחירות של מרבית המפלגות.

"הבחירות לכיבוש הישראלי לא ישנו את מציאות האכזריות והתוקפנות הנהוגה נגד העם הפלסטיני", אמרו בהצהרה כמה פלגים פלסטינים ברצועת עזה. "לא משנה אם נתניהו או מישהו אחר ינצחו בבחירות. כולם אויבי העם הפלסטיני".

בחירות 2021 (צילום: מרק ישראל סלם)
בחירות 2021 (צילום: מרק ישראל סלם)

גורמים בחמאס אמרו כי הם אינם רואים הבדל בין המפלגות הישראליות השונות משום שכולן "תוצר המיזם הציוני".

וואסל אבו יוסף, חבר הוועד הפועל של אש"ף אמר: "הפלסטינים מודעים לכך שאין תקווה לאור הגדלת כוחם של מפלגות הימין בישראל". הוא הוסיף כי "הם מסתמכים על הקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל כדי לסיים את הכיבוש".

מוסטפא ברגותי, מזכ"ל היוזמה הלאומית הפלסטינית, אמר כי תוצאות הבחירות בישראל הראו "שליטה מוחלטת של הימין הגזעני הקיצוני ותומכי האפרטהייד", לדבריו, "תומכי הגזענות נמצאים במחנה נתניהו ובקרב מתנגדיו. כולם עוינים לשלום ולזכויות העם הפלסטיני".

"תוצאות הבחירות בישראל", הוסיף, "מראות על היעדר הזדמנויות למשא ומתן משמעותי עם ממשלת ישראל הבאה".