יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן בתוכניתה ב-103FM על תוצאות הבחירות, התחייב שלא תוקם ממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ, טען שחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה יהיה "כישלון לדמוקרטיה הישראלית" וקרא לגדעון סער ולנפתלי בנט להצטרף לקואליציה בראשות נתניהו: "הם צריכים לגלות אחריות, העם הזה שבע מעוד בחירות".

בן גביר הסביר מדוע לדעתו אין מניעה לכהן כראש ממשלה עם כתבי אישום: "לא, אני עורך דין. חזקת החפות, יש דבר כזה. אי אפשר למחוק בן אדם רק כי יש נגדו כתב אישום. יעקב נאמן שר משפטים מוצלח הגישו נגדו כתב אישום, הפילו אותו והסתבר שהכול היה עורבא פרח, רפול אותו דבר, רובי ריבלין אותו דבר. זה נורמלי שמגישים כתב אישום נגד בן אדם, מוחקים אותו ואח"כ בסופו של יום מסתבר שהוא זכאי?".

בן גביר התייחס לאפשרות שגוש מתנגדי נתניהו יעבירו חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה ואמר בתקיפות: "אם יהיה חוק כזה זה כישלון לדמוקרטיה הישראלית כי בסוף עם ישראל בחר, יצא להצביע ואת אומרת לשלול מעם ישראל את זכות ההצבעה. אז כל אותם דמוקרטים ונאורים וליברלים מהשמאל שחולמים על חוק כזה, לטעמי הוא חוק לא חוקתי אבל יש עוד בעיה, זה חוק שמתעלם מרצון העם. עם ישראל בחר בנתניהו בהמוניו. נתניהו קיבל 30 מנדטים לא יאיר לפיד לכן אני אומר דבר פשוט, עם ישראל רוצה את נתניהו".

בן גביר הצטרף לקריאות ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט לנטוש את "גוש השינוי" ולהצטרף לקואליציה בראשות נתניהו. "בסוף יש רוב לימין, יש הרבה מאוד חברי כנסת של ימין כי גם מי שהצביע לסער הצביע לימין ולא לשמאל. גם ליברמן, הוא לא הציג עצמו כאיש שמאל, צריך לגלות אחריות, העם הזה שבע מעוד בחירות. בנט אני מקווה ומאמין שהוא יגלה אחריות וגם סער צריך לגלות אחריות ולחשוב על טובת עם ישראל, שתוקם כאן ממשלת ימין. העם בחר ימין, העם רוצה ימין, רוב המדינה זה ימין בואי נגיד את האמת. אני לא חושב שלפיד הוא סוג של ימין". 

בהמשך בן גביר הצטרף להתחייבות של יו"ר מפלגתו בצלאל סמוטריץ והודיע כי לא תוקם ממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ. "מנסור עבאס זה קו אדום, מנסור עבאס זה אחד שהתפיסה שלו, הוא לא רק שיבח את חמאס ותמך ברוצחים שרוצצו גולגולת של תינוקות יהודים. התפיסה שלו זה האחים המוסלמים הם רוצים שלטון חליפות, שהם ישתלטו על המדינה", אמר. "אני שמעתי את נתניהו אומר שלא ישב עם עבאס באולפן של יונית לוי לפני הבחירות, אני מקווה שדעותיו לא השתנו". 

"אנחנו חושבים שמנסור עבאס זה קו אדום משום שמי שתומך בחמאס לא יכול להיות חלק מממשלת ישראל משום שאם מחר חלילה יפציצו גן ילדים בשדרות את רוצה שנתניהו יתקשר למנסור עבאס ויבקש ממנו אישור לעשות פעולה בעזה? שאני אפקיר את החיילים שלנו בידיים של מנסור עבאס? אני לא שם. בצלאל סמוטריץ' לא שם. נתניהו יודע את זה מצוין לכן הוא הופך את העולם כדי למצוא את הפתרון ואני מקווה ומאמין שבסוף הפתרון יימצא".

בהמשך סיפר בן גביר על הנושאים שבכוונתו לקדם במידה וייכנס לממשלה. "עניין של ביטחון בנגב ובגליל, משטרה חזקה. רפורמה במערכת המשפט, לא יכול להיות שביהמ"ש העליון שלנו לא יהיה מגוון, אני רוצה יותר שופטים מזרחיים, עם כיפה, מסורתיים, שמחוברים לעם ישראל. לא יכול להיות שביהמ"ש העליון יהיה מנותק מעם ישראל שרובו הגדול זה שופטים עם אג'נדה לא ציונית יהודית. זו פגיעה בדמוקרטיה שלא להתערב, פוליטיקאים חייבים להתערב".

במערכת המשפט? אתה משפטן, השתגעת?
"מה שיש היום זה לא פוליטי? ביהמ"ש העליון מתערב בעניינים של לצאת למלחמה או לא, לפנות יישובים או לא, הדבר הכי לא דמוקרטי זה ששופטים שאף אחד לא בחר בהם, כל הזמן מקבלים החלטות ומחליפים את המחוקק ואת זה חייבים לשנות. מי בוחר שופטים בארה"ב? הסנאט, הנשיא. אותו דבר כאן, הפוליטיקאים חייבים לבחור שופטים משום שחייבים לגוון את המערכת".

תראה מדינה מטורללת שאולי הולכת למערכת בחירות חמישית, אתה יכול לשער בנפשך מה יקרה?
"הוועדה למינוי שופטים מורכבת גם מפוליטיקאים. שופט מביא שופט? מה זה? זה אבא של אהרון ברק? סבא של דורית בייניש? מה זה עסק פרטי? אני רוצה בית משפט שייצג את כלל חלקי האוכלוסייה. למה אין יותר שופטים מזרחיים בביהמ"ש העליון? חייבים שינוי במערכת המשפט, היום המערכת מתנהלת בשיטת 'חבר מביא חבר' זה הדבר הכי לא דמוקרטי שיכול להיות".