עם פרסום תוצאות האמת הסופיות של בחירות 2021, צייץ יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, בעד הקמת ממשלת שינוי: "עם פרסום התוצאות הסופיות של הבחירות ברור שלנתניהו אין רוב להקמת ממשלה בראשותו. עתה יש לפעול למיצוי האפשרות להקמת ממשלת שינוי. כפי שהודעתי בליל הבחירות: אגו לא יהיה שיקול".

בתוך כך, התברר כי המנדט השישי והקריטי הגיע למפלגתו של סער כתוצאה מהסכם העודפים עם ימינה בראשות נפתלי בנט. אלמלא ההסכם, המנדט היה מועבר לליכוד, ותמונת הגושים הייתה משתנה ל-60-60.

ח״כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) צייץ בתגובה לתוצאות הבחירות: ״אמרתי לא להתייאש. נאשם בפלילים לא יכול להרכיב ממשלה. מיד אחרי החג יתחיל בלאגן. אנחנו מוכנים״.

קודם לכן, השר להשכלה גבוהה לשעבר, זאב אלקין התראיין הבוקר בגל"צ והתייחס לתוצאות הבחירות, כפי שהן נראות לאחר ספירת למעלה מ-90% מהקולות. לדבריו, נפתלי בנט ומפלגת ימינה הם לשון המאזניים: "אפשר להקים ממשלת שינוי, זה תלוי בו. אם הוא ירצה להצטרף למאמץ של הקמת ממשלת שינוי, אני מאמין שאפשר לעשות את זה. יש כמה אפשרויות לכך".

בנוסף, מספר שלוש בתקווה חדשה טען כי קיבל פניות ממפלגת הליכוד, על מנת לחבור למפלגה: "כל מה שחלמתי עליו בחיים הפוליטיים יכולתי לקבל היום וגם נשלחו שליחים של הליכוד עם הצעות. התשובה שלנו היא מאוד ברורה – נאמנת למה שהבטחנו לבוחר ולעקרונות שלנו, כל אחד מאיתנו. הסיעה מאוד מגובשת, שעובדת יחד סביב העקרונות והמנהיגות של גדעון סער. נלך בדרך הזו, אפשר אחרי הבחירות לעשות את מה שאתה מבטיח לפני".

השר לשעבר זאב אלקין הצביע בקלפי בפסגת זאב (צילום: באדיבות ''תקווה חדשה'')
השר לשעבר זאב אלקין הצביע בקלפי בפסגת זאב (צילום: באדיבות ''תקווה חדשה'')

חבר הכנסת שפרש ממפלגת הליכוד סיפר כי בתקווה חדשה לא שוקלים לפנות למנסור עבאס במקרה של היתכנות לממשלת שינוי: "הוא מתכוון לשתף פעולה עם נתניהו, יש ביניהם רומן נפלא. שמעתי בכירים בליכוד שאומרים זאת בבירור".

אלקין נשאל האם ממשלת השינוי יכולה להכיל את המפלגות החרדיות והשיב כי "יש כמה אופציות, לא אכנס עכשיו לכל ההסברים, התנאי הבסיסי הוא הסכמה של בנט להיכנס. אם במסגרת הביקורת על נתניהו הוא ירצה את המהלך הזה, אז ודאי שיש פוטנציאל".