מפלגת רע"מ ניפצה את כל התחזיות אחרי שעברה את אחוז החסימה וקיבלה ארבעה מנדטים בבחירות לכנסת ה-24. הפרשנית הפוליטית שימרית מאיר התייחסה הערב (חמישי) בתוכניתם של פרופ' אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM להצלחתו בבחירות של יו"ר המפלגה, מנסור עבאס, שהחליט להתנתק מהרשימה המשותפת והפך להיות הצלחת המגזר בבחירות: "הוא המנצח הגדול ללא ספק של הבחירות הללו".

"עבאס פיצח משהו. כולם עפים עליו, זוהי שעתו, אלו 15 דקות התהילה שלו ובצדק", אמרה מאיר. "הוא עשה משהו מדהים מבחינה פוליטית. הוא זיהה מגמה בציבור גם של רצון לקחת חלק בשלטון וגם ראינו מגמה של הסתייגות מהקו הליברלי של הרשימה המשותפת ברצון לייצג אופציה דתית שמרנית יותר, והוא הלך בכל הכוח עם זה".

לדבריה, "הוא הלך עם התשתית של התנועה האסלאמית שהיא תשתית מדהימה אם רוצים לנהל קמפיין בחירות. היה לו כסף, הוא עשה בו שימוש נכון והוא עבר את אחוז החסימה. בדרך היה מישהו שעזר לו וזה היה נתניהו, למרות שהוא הסתייג ממנו בפומבי וכאילו שתה לו את הקולות, מה שהוא עשה במגזר".

"לא רבים מבינים את האירוע שהיה פה, בגלל שהוא ניהל כזאת מתקפת חיוכים במגזר הערבי זה הוריד את אחוז ההצבעה, אך זה עשה עוד משהו", ציינה מאיר. "אנשים התפתו וככה התחילו להסתכל על האפשרות של השתתפות בשלטון. להצביע לליכוד זה מרחיק לכת אך להצביע הצבעת ביניים שאומרת כן להשתתפות זה יותר מעניין ויותר קל פסיכולוגית. עבאס שיחק אותה, הוא המנצח הגדול ללא ספק של הבחירות הללו".

היא הוסיפה כי "רע"ם יכולה לעשות שבירה שמאלה פתאום, ולהגיד, עם הלגיטימציה הזו אנו מצטרפים לגוש השינוי ומפילים את ביבי. בצד השני, הם יכולים בהחלט לחבור לנתניהו, אם להצבעה אחת או באופן יותר מסודר. היתרון הגדול שלהם זה שהם לא רוצים נראות, הם רוצים כסף ויכולת להציג את הכסף הזה לציבור שלהם. תפקידים לא מעניינים אותם".  

על חבר הכנסת אחמד טיבי מ"הרשימה המשותפת" אמרה מאיר, כי הוא "לא יכול לעשות את זה מפני שהוא לא יכול ללכת עם ביבי. טיבי מחויב לסוגיה הפלסטינית. עבאס לא אומר שהוא לא מחויב לה, אלא שהיא לא עומדת בפני פתרון. גם עניי עירך קרובים, ואני מציעה לא רק להקשיב למה שעבאס אומר ליונית לוי אלא למה שכל אנשי התנועה האסלאמית אומרים בערבית לציבור שלהם. הם אומרים - אנו לשון המאזניים, אנו מחכים לרה"מ וזה כוח פלסטיני פוליטי אדיר. הפלסטינים מחליטים מי יהיה רה"מ הבא בישראל. זה סוג השיח שהם מנהלים בינם לבין עצמם. לטיבי אין את היכולת הזו. המשותפת, איימן וחד"ש בעיקר, ניהלו קמפיין, אחד המזעזעים. התוצאה שלהם בהחלט מגיעה להם מפני שהם לא הבינו שהעידן השתנה, ושאנו הדבקנו אותם בכן ביבי לא ביבי".

"התנועה האסלאמית, בראש ובראשונה הפלג הפנים פלסטיני של האחים המוסלמים, הם נגד פמיניזם ובעד חזרה לערכים האסלאמיים. הכל לגיטימי, אבל יש פה עוד שני אלמנטים - שהם רוצים את הקוד לכספומט", אמרה מאיר.