ניצנים ראשונים של מגעים להרכבת ממשלה: יו''ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד נפגש היום (שישי) עם יו''ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. השניים שוחחו ביניהם על האפשרויות להקמת ממשלה, לאור פרסום תוצאות הבחירות אמש, וסיכמו ביניהם כי השיחות יימשכו בקרוב.

עוד בטרם הפגישה בין השניים, צייץ אתמול ליברמן מחשבון הטוויטר האישי שלו כיצד הוא מתכנן למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה: "השלב הראשון עובר דרך הצעת החוק שתמנע מחבר כנסת עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה. אני מצפה מכל הצדדים שמייחלים לשינוי, עליו דיברו בחודשים האחרונים, לגלות אחריות ולהצטרף להצעת חוק זו".

גם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הודיע כי ערך ביומיים האחרונים סבב שיחות ראשוני עם ראשי מפלגות הליכוד, יש עתיד, ש"ס, הציונות הדתית, תקווה חדשה, כחול לבן, יהדות התורה, העבודה, ישראל ביתנו ומרצ. בנט ברך את מנהיגי המפלגות לרגל החג, והדגיש את "הצורך לפעול בצורה ממלכתית ואחראית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזיר במהירות האפשרית את המדינה לתפקוד תקין".

ליברמן (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
ליברמן (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

פגישת לפיד-ליברמן אינה הראשונה, שכן דווח אתמול כי לפיד נפגש גם עם יו''ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ודן איתה באפשרויות השונות להרכבת ממשלה. כמו כן, בערב הבחירות, שוחח יו''ר יש עתיד עם גדעון סער, יו''ר מפלגת תקווה חדשה. במפלגתו של סער אישרו לאחר מכן כי שני מנהיגי המפלגות סיכמו ביניהם על שיתוף פעולה.

בתוך כך, יו''ר תקווה חדשה תקף הבוקר ברשת הטוויטר את ראש הממשלה בנימין וכתב: "בפעם הרביעית תוך שנתיים, כשל נתניהו ולא הצליח להשיג רוב פרלמנטרי של 61. ללא נתניהו - ניתן להקים ממשלה יציבה בקלות ובמהירות. אם ישראל חשובה לנתניהו יותר מהמשך האחזותו בשלטון, עליו להסיק סוף סוף את המסקנה הפטריוטית המתבקשת. זוז הצידה, שחרר את ישראל ואפשר לה להתקדם".