יושב ראש מפלגת יש עתיד יאיר לפיד נפגש הערב (ראשון) עם שר הביטחון בני גנץ, על מנת לדון באפשרויות השונות להרכבת הממשלה והחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפקידו. השניים סיכמו ביניהם כי ימשיכו לשוחח בימים הקרובים, אך בשלב זה טרם הובהר האם בכוונתו של יו"ר כחול לבן להמליץ על לפיד לתפקיד ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום נפגש לפיד גם עם יו''ר מפלגת רע''מ, ח''כ מנסור עבאס, ועל פי דיווחים שונים קיבל ממנו מספר דרישות כתנאי לתמיכה במועמדותו לראשות הממשלה. בין הדרישות, כך על פי הדיווחים, עבאס דרש כי חברי מפלגתו ייהנו מחופש הצבעה בנושאי להט''ב, הקפאת חוק קמיניץ, תוכנית מעשית למיגור הפשע בקהילה הערבית וביטול חוק הלאום.

מנסור עבאס  (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מנסור עבאס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לאחר הפגישה, רע''מ פרסמה הודעה רשמית מטעמה בה נאמר כי "כל הפרסומים בכלי התקשורת בנוגע לדרישות שעלו בפגישה בין חה"כ ד"ר מנסור עבאס לבין חה"כ יאיר לפיד הם בגדר שמועות והשערות ועל דעת הגורם המפרסם בלבד". במפלגת רע''מ הודיעו כי יש להסתמך רק על הודעות רשמיות מטעמם בנושא המו''מ וכי "רק חברי הכנסת ברע"מ ובעלי התפקדים הרשמיים בתנועה ובמפלגה הם המוסמכים היחידים לייצג את עמדותנו".

בתוך כך, ח''כ תמר זנדברג הודיעה הערב בחשבון הטוויטר שלה כי מרצ תמליץ על לפיד לתפקיד ראש הממשלה: "הבטחנו ונמליץ על לפיד. מחזקת אותו במאמץ לקבל את המנדט אחרי שישיג רוב של ממליצים. כן, יהודים וערבים".

בנוסף, יו״ר ימינה נפתלי בנט ויו״ר תקווה חדשה גדעון סער שוחחו הערב פעם נוספת, בהמשך לפגישה שנערכה ביניהם ביום חמישי, על מנת לעדכן ולתאם עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה.

מוקדם יותר השבוע, יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש גם הוא עם יו''ר האופוזיציה על מנת לדון באפשרויות להרכבת ממשלה, כאשר השניים סיכמו ביניהם שיערכו שיחות נוספות בימים הקרובים. 

היום פרסם ליברמן פוסט ברשת הפייסבוק, בו הוא חזר על הבטחתו להמליץ על את יו''ר המפלגה הגדולה בגוש השינוי, יאיר לפיד, לראשות הממשלה. בנוסף פרסם ליברמן כי מפלגתו תניח שתי הצעות חוק עם השבעת הכנסת ה-24: חוק להגבלת קדנציות של ראש ממשלה בישראל וכן חוק שיימנע הרכבת ממשלה על ידי ח''כ שהוגש נגדו כתב אישום. יו''ר ישראל ביתנו ציין כי בעבר נתניהו והליכוד תמכו בחוקים המדוברים.

אביגדור ליברמן (צילום: רמי זרגנר)
אביגדור ליברמן (צילום: רמי זרגנר)

בנוסף, גם יו''ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ערכה פגישה עם יו''ר יש עתיד, כאשר גם במקרה זה השניים סיכמו ביניהם על קיום פגישות עתידיות בנושא הרכבת הממשלה והחלפת נתניהו.