ראשי סיעות "הרשימה המשותפת" איימן עודה, אחמד טיבי וסמי אבו שחאדה התכנסו היום (שני) לדון בשאלה האם ימליצו על מועמד בבחירות לנשיא המדינה ומה ידרשו בתמורה לכך, טרם פגישתם עם יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד שצפויה בהמשך השבוע. יו"ר סיעת בל"ד בסיעת "הרשימה המשותפת", חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, אמר קודם לכן ב"כאן ב'" כי הוא מניח ש"כל חברי 'המשותפת' תומכים בחקיקה שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב קואליציה". בהמשך התארח חבר הכנסת בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר כי המפלגה טרם גיבשה החלטה על מי תמליץ להרכבת הממשלה. בנוסף תקף את יו"ר רע"מ, מנסור עבאס: "הוא הביא לפילוג בתוך 'המשותפת'".

"היו הרבה דברים שטעינו בהם, אבל אחד הדברים הברורים זה ההליכה של מנסור עם נתניהו", אמר אבו שחאדה ב-103FM. "זו הסיבה העיקרית, כי כבר למדנו את זה מארבע מערכות הבחירות האחרונות. הוא הביא לפילוג בתוך המשותפת. למדנו ממערכות הבחירות הללו שהציבור שלנו רוצה אחדות, כמו כל מיעוט אחר בעולם. מנסור החליט לפלג את המשותפת ולתת לנתניהו את מה שהוא רצה, שזה להוריד את הייצוג הערבי בכנסת".

"ברגע שמישהו רציני אומר 'כיבוש, קשקוש' זה אומר הכל. אנחנו מכירים את הציבור שלנו, ברגע שאנחנו מחזירים לציבור שלנו אנשים איתנו. למה אנשים לא יצאו להצביע? הסיבה העיקרית זה הפילוג. יש הרבה סיבות אחרות ואני יכול להבין את הכעס", אמר חבר הכנסת.

במענה לשאלה האם הוא יתמוך בממשלה בראשות בנט, סער או לפיד השיב אבו שחאדה, כי "השמות פחות מעניינים, אם יש ממשלה שבקווי היסוד שלה רוצה למחוק מספר החוקים את חוק הלאום ולהציע במקומו חוקה דמוקרטית למדינה והכרה במיעוט הערבי בישראל - בהחלט".

"אני באמת לא יודע אם מנסור יילך עם נתניהו", אמר חבר הכנסת והסביר: "אחרי שהוא החליט לפרק את 'המשותפת' וכבר שירת את נתניהו בהורדת שליש מהייצוג הערבי בכנסת - אני לא יודע מה הוא יכול לעשות". 

סמי אבו שחאדה ובן כספית בכנס מעריב

בנוסף ציין כי הוא לא סבור שחוץ ממנו חברי "הרשימה המשותפת" ימליצו על לפיד לנשיא: "נקיים בעניין דיון, אני לא חושב שזה מה שיקרה. אני יושב עם אחמד טיבי ואיימן עודה, ואנחנו דנים בכל ההחלטות האלה". 

על עמדתו בנושא אמר אבו שחאדה: ""אני נציג של בל"ד ויש לה מוסדות. אני קודם כל חוזר למוסדות ודן עמם, ואז אנחנו מקבלים החלטות".