יו״ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הודיע הבוקר (שני) כי מפלגתו תמליץ על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, כפי שהתחייב במהלך קמפיין הבחירות. בנוסף, דרעי פנה למפלגות הימין ובפרט ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט וקרא להם להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. 

"ש"ס תמליץ על בנימין נתניהו כראש הממשלה כפי שהתחייבה במערכת הבחירות", מסר דרעי. "ש"ס תפעל להקמת ממשלה ימנית בראשות נתניהו שתשמור על הזהות היהודית של המדינה ותפעל למען השכבות החלשות".

דרעי הוסיף וקרא: "ש"ס קוראת לכל מפלגות הימין, בעיקר לימינה ולתקווה חדשה, להתעלות מעל כל השיקולים האחרים ולהצטרף לממשלת ימין מלא בראשות בנימין נתניהו".

כזכור, נשיא המדינה ראובן ריבלין יקבל לידיו ביום רביעי את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה־24 - ומיד לאחר סיום חול המועד פסח, ביום ראשון או שני בשבוע הבא, אמור להתחיל תהליך ההתייעצויות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת.

את תוצאות הבחירות ימסור לנשיא יו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן עם מנכ"לית הוועדה אורלי עדס וחברי נשיאות הוועדה. לחבר הכנסת שעליו יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה נתונים 28 ימים להשלמת המשימה, כשהנשיא רשאי להאריך את התקופה עד 14 ימים נוספים.

אם עברה התקופה שניתנה לחבר הכנסת ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, או שהודיע חבר הכנסת לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון, עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות שעליו לממש בתוך שלושה ימים: להטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. לח"כ זה יהיו 28 ימים להרכבת הממשלה או להודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.