בתום מערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים החליט היזם, המרצה והפעיל החברתי זיו שילון כי הגיעו מים עד נפש, ושאווירת הפלונטר הפוליטי השוררת במדינה חייבת להיפסק. בעצומה שפתח בימים האחרונים, קרא שילון להגביל את כהונת ראש הממשלה בישראל לשתי קדנציות בלבד, לשנות את שיטת הבחירות הארציות ולהעלות את אחוז החסימה. בשיחה שקיים היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM אמר שילון כי "ממשלה עם ערבים עדיפה על הטירוף שיש לנו כאן".

"אני באמת באמת לא מבסוט. אני חושב שזה הפך להיות בדיחה איך שאנחנו מעבירים את העובדה שאנחנו יוצאים כאן למערכה חמישית, ואין איך לפתור את זה, ולאף אחד לא אכפת. עולם כמנהגו נוהג, שני הצדדים נותרים בקשיחות שאי אפשר להפר אותה", אמר שילון.

לדבריו, "מנהיגות גם דורשת אומץ ויציאה מהקופסה. או שנתניהו ימצא קונסטלציה לחבור למישהו ולהקים ממשלה או שהצד השני יאזור אומץ ויישב בממשלה עם הערבים, אבל יקים ממשלה. לעשות כאן עוד מערכת בחירות ועוד אחת בלי לשנות שום חוק ושיטה זה לא יעזור. זה מבזבז מיליארדים מהכספים שכל עם ישראל יוצא להרוויח בבוקר. זה לא הגיוני שבתקופת גרעון וקורונה נבזבז מיליארד וחצי פעם בשלושה חודשים".

 

לטענתו של שילון, מבחינת תפריט הפעולות כרגע לא ניתן לשנות את שיטת הממשל, וצריך קודם כל להקים ממשלה. "הממשלה של ביבי לא אפשרית, אז שיקימו ממשלה עם הערבים, זה עדיף מהטירוף שיש לנו כאן. פוליטיקאים שחותמים על מסמכים דקה וחצי לפני בחירות מגדרים את עצמם מהיכולת לעשות לנו טוב. צריך להיות מצב שבו מקימים ממשלה בתמיכת הערבים או שנתניהו עושה קסם ובפעם ה-110 מקים ממשלה".