בחירות 2021: המגעים להקמת קואליציה נמשכים, וראשי הסיעות צפויות להמליץ על המועמד שלהן להרכבת ממשלה כבר ביום שני הקרוב אצל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. ועל מי תמליץ רשימת מרצ? על כך התראיין היום (שני) ח"כ יאיר גולן בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והבטיח: "לא נתמוך באף קואליציה שלא תשלב את מרצ".

לשאלה האם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שוחח עם מרצ על מנת לצרפם לקואליציה, השיב: "אני לא עוסק במי מדבר עם מי. אני יכול להגיד לך דבר אחד - צריך להקים מהר קואליציה של 61 ח"כים בלי הליכוד, שעומד בראשו אדם מושחת, בלי בנט, בלי חרדים ובלי סמוטריץ' את בן גביר. אני חושב שזה אפשרי ונכון. קואליציה שתכלול את כל מי שמתנגד לנתניהו - החל מעבאס ועודה ועד לגדעון סער".

"כולם כולל כולם צריכים לשבת יחדיו ולהקים קואליציה שתחזיר את ישראל לדרך הישר. נפטור את אזרחי ישראל מנוכחותו המושחתת של נתניהו. אוי ואבוי! יהיה חבר כנסת אחד, סאמי אבו שחאדה, מבל"ד. ממש הרס בטחון ישראל. יותר בטוח מאשר סמוטריץ' ובן גביר".

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"מה שתקע את מדינת ישראל בסבבים הקודמים, ועכשיו מאיים גם בסבב הנוכחי, זה שכל אחד שם תנאים מוקדמים שלא מאפשרים להקים ממשלה", הוסיף חבר הכנסת. "אני חושב שזאת טעות שכולם צריכים ללמוד ממנה. הנה ליברמן, שאף אחד לא יחשוד בו שהיה איש שמאל, היום מבין מצוין שצריך לשבת עם מי שצריך ובלבד שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה".

"בפוליטיקה צריך לשים סדרי עדיפויות ברורים ואי אפשר לצאת עם כל תאוותך בידך", הוסיף, ופנה ליו"ר תקווה חדשה: "לכן, גם גדעון סער צריך להבין את העניין הזה ולשחק עם מה שיש ולא עם מה שאין. אם היו לו 15 מנדטים יכול להיות שהיה מדבר אחרת. הוא צריך להבין את מגבלות ההשפעה שלו וללכת לקואליציה נגד נתניהו כי זאת ראשית תיקון ישראל".

"רוצה לומר בצורה מאוד ברורה - אין מצב שמרצ תתמוך בקואליציה שהיא לא חברה בה", הדגיש גולן. "זה לא דבר שקיים במציאות, לא נתמוך בממשלה שאנחנו לא חברים משפיעים בה. למרצ תהיה השפעה חיובית ביותר על כל ממשלה עתידית. מי שרוצה את תמיכתנו חייב להבין שאנחנו חלק מהממשלה".