יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש היום (שלישי) עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, וביקש ממנו את תמיכתו במועמד שיציב גוש השינוי להרכבת הממשלה. בהסכמת הצדדים - השיח יימשך בימים הקרובים. בתוך כך, פרסם גנץ בחשבון הפייסבוק שלו פוסט בוא הוא מזהיר את עבאס ואת יו"ר ימינה, נפתלי בנט: "ביבי משתמש בכם".

גנץ התייחס ל"מזימת אפריל" שהייתה לסיסמא שליוותה אותו בקמפיין שלו, ואמר: "המזימה לביטול המשפט עדיין כאן: הקמת ממשלה עם בנט ועבאס, מינוי אוחנה לשר המשפטים, פיטורי היועמ׳׳ש ומינוי פרקליט מדינה 'מטעם' שיעצור את המשפט".

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיע מחוץ למשרד המשפטים והזהיר: "ביבי רוצה לשים פה כהניסט" (צילום: גלעד רשף)

גנץ פירט את לעומק את הדרכים בהן נתניהו יצליח להוציא לפועל את ה"מזימה", כאשר תחילה ינסה להשביע ממשלה ולהוציא את כחול לבן מממשלת המעבר. לאחר מכן, ציין כי המנגנון הפריטטי יבוטל.

"צריך להבין, ברגע שקמה ממשלה חדשה, כדי להחליף את נתניהו, הכנסת צריכה להתכנס סביב מועמד שיש לו 61 מצביעים בהצבעת אי אמון קונסטרוקטיבי. כלומר – הסיכוי שנצליח להפיל את הממשלה של ביבי אחרי שתוקם - אפסי".

אזהרה לנפתלי בנט ומנסור עבאס- ביבי משתמש בכם. מזימת אפריל של נתניהו לביטול המשפט עדיין כאן: הקמת ממשלה עם בנט ועבאס,...

פורסם על ידי ‏בני גנץ - Benny Gantz‏ ב- יום שלישי, 30 במרץ 2021

עוד הוסיף גנץ כי: "עבאס ובנט יהפכו לבני ערובה של נתניהו. או שהוא ממשיך להיות ראש ממשלה עם קואליציה שתעשה כל מה שירצה, בלי איזונים ובלמים ועם חסינות, או שיגרור אותנו לבחירות חמישיות ושישיות, כשהוא לבד על ההגה. אני קורא מכאן לבנט ומנסור עבאס – אל תתנו לזה יד, אל תאמינו לנתניהו. גם אתם יודעים שנתניהו עסוק בדבר אחד – הימלטות ממשפטו".

יו"ר כחול לבן חתם את דבריו באומרו: "יש דרך למנוע את זה – הקמת ממשלה ישרה ללא נתניהו ומינוי יו"ר כנסת מוסכם של גוש השינוי, הכל צריך להיעשות בהקדם".