שר המשפטים ויו״ר כחול לבן בני גנץ קיים היום (רביעי) מסיבת עיתונאים "על רקע הוואקום השלטוני שאליו גורר ראש הממשלה בנימין נתניהו וניגוד העניינים החמור בו הוא נמצא", כך נמסר מטעמו שר הביטחון. מסיבת העיתונאים התקיימה בכפר המכביה ברמת גן.

גנץ פתח את דבריו ואמר כי "החל ממחר, באופן תקדימי, לא יהיה שר משפטים במדינת ישראל. זה יהיה יום בו ראש הממשלה מבקש להטיל מורא על שופטיו, הפרקליטים שעוסקים בתיקיו ועל מדינת ישראל כולה. במקום להתייצב בבית המשפט הוא מבקש לחפור תחת יסודותיו. אני לא אאפשר את הפגיעה הזו בשלטון החוק".

"ההכנות של נתניהו בעניין זה החלו מזמן. ראש הממשלה טוען שתפרו לו תיקים, הוא שלח את שליחיו כדי לכרסם בפרקליטות מבפנים, הוא מנע מינוי מנכ"ל משרד משפטים והוא מונע מינוי פרקליט מדינה קבוע, פרקליט שאמון בין היתר על ניהול התיק שלו. הוא ניסה להתחמק ממילוי פסיקות בג"ץ בממשלה, הוא האשים באופן שיקרי את הייעוץ המשפטי לממשלה במניעת מענקים וקורא לציבור לעלות על צאלח א דין", המשיך גנץ ואף הוסיף כי נתניהו "שולח את אנשיו להשתלח בנשיא המדינה כדי לחתור תחת החוק והממלכתיות, וכעת, הוא מבקש לפגוע בליבה של הדמוקרטיה הישראלית ולהשאיר את משרד המשפטים ללא שר וללא הגנה וגיבוי".

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הביטחון המשיך ואמר: "החל ממחר לא יהיה בישראל שר משפטים, בתוך כמה חודשים לא יהיה פרקליט מדינה, הסגרות לא יבוצעו, תקנות לא ישונו וחוקים חשובים יתקעו. אי מינוי שר משפטים הוא הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד אינטרסים בין האישי ולמדינה. לכן, שלחתי מכתב ליועמ"ש שבו אני מבקש ממנו לבחון את כשירותו של נתניהו לעמוד בראשות הממשלה. תהיה החלטת היועץ אשר תהיה".

עוד הוסיף כי "כתב אישום ממשלי חמור מונח על השולחן נגד רה''מ ושותפיו לפשע.זוהי קריאת השכמה לכל האנשים הישרים בפוליטיקה, אנחנו בשעת חירום. זה פחות חשוב מי יעמוד בראשות הממשלה, ובלבד שנתניהו יסיים את תפקידו ושנסכם על הקמת ממשלה ישרה וממלכתית שתשרת את האזרחים, את כל האזרחים. ממשלה שתדון ברצינות גם בסוגיית החיסונים וכן אני אומר לכם שכחול לבן לעולם לא תפגע בבריאות אזרחי ישראל לא בחיסונים ולא בצורה אחרת. אזרחי ישראל לא יפגעו בריאותית. אל תתנו את ידיכם להמלצה על נאשם בפלילים ששם את האינטרס שלו לפני האינטרסים של המדינה. אל תאפשרו לו לקבל מנדט בלתי מוסרי מבחינה ציבורית להרכבת הממשלה".

לאחר מכן פנה גנץ לעמיתיו הפוליטיקאים וביקש מהם: "אלו שמאמינים או עלולים להאמין בהמשך להבטחות הסרק שלו, חשוב שתבינו שזו בדיוק המזימה שלו. זו הדרך בה הוא מתנהל, הוא ישתמש ויזרוק.הוא יבטל את הממשלה הפריטטית, יחזיר את שליחיו למשרד המשפטים ולאחר מכן יבטל את ההבטחות שלו אליכם ויגרור אתכם לבחירות חמישיות תחת שלטון יחיד. כמעט אני אומר - שלטון יחיד".

בנימין נתניהו  (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)


"אני מודיע מכאן לנתניהו - הדמוקרטיה הישראלית לא תרכין את ראשה בפנייך, הצדק יצא לאור אך ורק בבית המשפט, וגם אם אין שר משפטים, רגלך לא תדרוך ולא תדרוס את שלטון החוק. רוחך הרעה לא תשרה פחד על עובדי המדינה הנאמנים במשרד המשפטים. אני מבקש לפנות אליכם עובדות ועובדי משרד המשפטים המסורים. אתם שנתונים תחת התקפות חסרות צדק, לכם יש גיבוי מלא. אני יודע שאתם מסורים אך ורק לתפקידכם, לציבור ולחוק ואני יודע שכך זה ישאר. ברוח ימי הפסח אני פונה אליכם שומרי הסף, בבחינת ככל שיענו כן ירבה וכן יפרוץ. גם אם אין שר משפטים לא נאפשר פגיעה בתפקידכם המקצועי", מסר גנץ.

לבסוף, גנץ נשאל מדוע טרם הודיע כי ימליץ על יו''ר יש עתיד, יאיר לפיד, לתפקיד ראש הממשלה והשיב: "ראשית, אני באמת במהלך כל ימי חול המועד ממשיך בתפקידי בביטחון ובפגישות עם ראשי המפלגות האחרות, כדי למצוא את הפתרון, כדי להחליף את נתניהו בעזרת כל אחד אחר. בין אם יאיר לפיד או כל אחד אחר. יש פה מורכבות יותר גדולה, לחבר בין מפלגות מהמרכז ימינה לגוש השינוי. ברשותך ללא פירוט נוסף, אבל הפגישות תימשכנה מתוך מטרה למצוא פתרון למצוא".

ח''כ מיקי זוהר ממפלגת הליכוד, הגיב זמן קצר לאחר נאום גנץ וכתב ברשת הטוויטר: "נאום גנץ מחשיד. מה הבהלה למינוי שר משפטים? מזה זמן רב נראה שבני גנץ עובד אצל מנדלבליט במשרה מלאה. גנץ, אתה בניגוד עניינים מעצם העובדה שאתה לא משרת באמת את הציבור אלא את גחמותיו של היועמ״ש שיש ביכולתו להשפיע על העתיד הפוליטי שלך באמצעות פרשת המימד החמישי".