ראשי הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) וח"כ אחמד טיבי (תע"ל) נפגשו היום (חמישי) עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ודנו על האפשרויות להקמת ממשלה חדשה שתמנע מנתניהו, בן גביר וסמוטריץ׳ להקים ממשלה. בנוסף, השלושה דנו במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית לרבות מיגור הפשיעה, ועל דרכי הפתרון לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב על מנת למצות את האפשרויות להחלפת שלטון ומדיניות נתניהו ולהביא לשינוי. גורם במשותפת הגדיר את הפגישה "עניינית וחיובית".

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה, יו"ר סיעת בל"ד החברה גם היא ברשימה, לא השתתף בפגישה, לאחר שהודיע כי מפלגתו לא תמליץ על איש לנשיא. אבו שחאדה אמר בראיון בגלי צה"ל: "היינו רוצים להמליץ על מועמד שמאמין במדינת כל אזרחיה. הציבור הערבי מבין טוב שזה שיש פערים גדולים - הדבר נובע מהמבנה הגזעני של המדינה, לא טעות מקרית או שלטון מסוים".

בהמשך התייחס לראש רע"מ, מנסור עבאס, ואמר כי ניסה להבינו ולא הצליח: "לא יודע מה הוא הולך להגיד. מבחינת המפה הפוליטית, הוא התבקש ע"י נתניהו לעשות משהו אחד - להוריד את הייצוג הערבי בכנסת - והצליח".

סמי אבו שחאדה בכנס מעריב (צילום: מארק ישראל סלם)
סמי אבו שחאדה בכנס מעריב (צילום: מארק ישראל סלם)

חברת הכנסת היבא יזבק הוסיפה בגל"צ: "המלצה על לפיד - לא מציאותי ורלוונטי. המלצה כזו משמעותה להמליץ על בנט, לפיד אינו מועמד רציני. עם זאת, אכבד כל החלטה שיקבלו חברינו בחד"ש ותע"ל".

כזכור, בהודעת בל"ד שפורסמה אתמול בערב, קראו ברשימה למפלגות הערביות להימנע מהמלצה על מועמד כלשהו, "בין היתר משום שבכל מקרה מדובר במועמדים המתכחשים לזכויות העם הפלסטיני, ולא מוכנים לבטל את חוק הלאום ויתר החוקים הגזעניים והמפלים". עוד נכתב: "אין כיום אף מועמד רציני שמוכן להתחייב לביטול המדיניות של דחיקת החברה הערבית לשוליים. לנו בבל״ד אין מה לחפש במאבקים הפנימיים במחנה הימין הישראלי, ולא נלך שולל אחר אשליות ושקרים של השמאל הציוני".