היועץ האסטרטגי רונן צור שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית, בהן המגעים להקמת ממשלה. "אני חושב שהסבב הנוכחי הוא פשוט יותר מכל סבבי הבחירות הקודמים", אמר בראשית השיחה ב-103FM, "בסבבים הקודמים היה מימד מאוד גבוה של אי וודאות ביחס להתנהגות של נתניהו וליכולת שלו להשיג 61 מנדטים. הפעם יש אפשרות להשיג 61, יש אפשרות לראש ממשלה אלטרנטיבי - גם אם אוהבים את זה וגם אם לא אוהבים את זה".

"שלושת המועמדים הם נתניהו שמקבל את תמיכתו של בנט, בנט שמקבל את תמיכת ראשי גוש השינוי או דמות מתונה אחת מקרב מנהיגי הליכוד שיכול לקבל את 61 הממליצים מקרב גוש השינוי. הדברים הם מאוד ברורים", הוסיף צור. הוא התייחס ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, שצפוי לשאת היום נאום מיוחד, ואמר: "נתניהו עשה את השגיאה הטקטית הגדולה ביותר כאשר הכשיר אותו". לדבריו, זו שגיאה לא במובן האזרחי, במובן האזרחי ובמדינה דמוקרטית אסור היה לפסול אוכלוסייה שלמה, אבל נתניהו אכן פסל אותה והוא גם זה שאחר כך הסיר את הפסילה הזו.

הוא הוסיף כי "נפתלי בנט יכול לבוא ולומר שאם נתניהו מוכן להישען על תמיכת רע"מ וכנראה גם על גורמים אחרים בקרב הרשימה המשותפת, אז מה הבעיה שהוא יעשה זאת בהקמת ממשלת שינוי בראשותו?". צור אמר כי "בנט אמור להתקשר הבוקר לציפי לבני ולשאול אותה מה קורה לפוליטיקאי שמקבל וואוצ'ר להיכנס בלשכת ראש הממשלה בירושלים ומתחיל לעשות חישובי תועלת".

נתניהו קורא לבנט וסער: "חזרו הביתה" (צילום: רויטרס)

לדבריו, יש הרבה מאוד אנשים במדינת ישראל שהיו מוכנים לשלם כל מחיר כדי לקבל את המפתחות ולנהל את המדינה. "אני מוכן להמר הימר לא חכם על כך שנפתלי בנט לא יסרב להזדמנות ההיסטורית הזאת", סיכם.