יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ייפגשו בצאת השבת, לראשונה מאז הבחירות, במסגרת הניסיון של "מחנה השינוי" לרתום את בנט לשורותיו ולהקים ממשלה ללא בנימין נתניהו. קודם לכן, ייפגש בנט היום (שישי) עם נתניהו עצמו, לאחר נאומו של ראש הממשלה, שקרא לבנט "לחזור הביתה" לגוש הימין.

כזכור, בנט, אשר לפני הבחירות סירב להתחייב לאחד הגושים אך חתם בשידור בערוץ 20 על מכתב לפיו לא יישב בממשלה תחת יאיר לפיד, נמצא כעת בחופשה וטרם החל בפגישות עם נציגי הצדדים השונים.

בנט קיים עד כה סבב שיחות ראשוני עם ראשי מפלגות הליכוד, יש עתיד, ש"ס, הציונות הדתית, כחול לבן, יהדות התורה, העבודה, ישראל ביתנו ומרצ. עם לפיד טרם נפגש. השבוע הוא יצא לחופשה משפחתית בדרום.

ההערכה היא שעל מנת שבנט יסכים להצטרף ל"מחנה השינוי", על לפיד יהיה להציע לו לעמוד בראשות הממשלה. גורמים במפלגת "יש עתיד" אמרו אמש כי לפיד מוכן להגיע להסכם עם יו"ר "ימינה" נפתלי בנט, שיאפשר לאחרון להיות הראשון ברוטציה כראש הממשלה, וכי לפיד יסכים לוויתורים נוספים כדי להחליף את שלטון נתניהו.

עם זאת טענו הגורמים, כי לפיד לא מוכן לקחת את הסיכון שהגוש ימליץ על בנט כמי שירכיב את הממשלה הבאה, או אז, לטענתם, "בנט יקבל את המנדט ויברח לביבי".