יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, נשא הערב (חמישי) נאום מיוחד בנצרת. "אני מושיט יד בשמי ובשם חבריי בציבור הערבי שבחר בנו, כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה והמבורכת לבני שלושת הדתות ושני העמים", אמר עבאס והוסיף: "אנחנו לא שייכים לאף גוש, זה הזמן לשינוי". בשל כך, התגובות משני הגושים לא איחרו להגיע. 

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' סירב לבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשוחח עמו לאחר הנאום. ע"פ גורמים בסביבתו של סמוטריץ', חבר הכנסת כועס על "מסע ההלבנה" שעורך רה"מ למפלגה שבראשות עבאס והוסיפו כי היא "תומכת בטרור ומתנגדת להגדרתה של ישראל כמדינה יהודית".
 
הראשון מהליכוד להגיב היה סגן שר הבריאות, יואב קיש, שאמר: "שמחתי לשמוע את נאומו של מנסור עבאס. פעמים רבות אמרתי בכנסת שהרשימה המשותפת לא מייצגת את אזרחי ישראל הערבים שרוצים לחיות בשלום ובשיוויון זכויות במדינת ישראל. מדינה יהודית דמוקרטית. היום נוכחנו לראות שלקול הזה יש נציגות בכנסת".

"נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ-"דובי חמוד" את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס", אמר יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר.

גם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי הגיבה על הדברים וציינה כי "היינו צריכות קורונה וקריסה פוליטית כדי שאחרי 28 שנות הסתה של נתניהו והימין, יהיה ברור שהחברה הערבית היא חלק מהחברה הישראלית. הראשון שהלך לקראת אזרחי ישראל הערבים היה יצחק רבין. אנחנו נחזור למימוש החזון האזרחי והחברתי הזה. אני קוראת למנסור עבאס לבוא אתנו כדי שביחד נשנה את המציאות".

כזכור, לפני יומיים בכיר ברע"ם טען כי יו"ר רע"ם, מנסור עבאס נוטה לתמוך מבחוץ בממשלה שתקום על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך ללא יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר כשר. 

מספר ימים קודם לכן, ולפני האיחוד, התחייב סמוטריץ' כי לא תקום ממשלה שתתבסס על מפלגת רע"מ של מנסור עבאס, וקרא ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער וליו"ר ימינה נפתלי בנט להצטרף לממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו.

"לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהמנעות, ולא באיזה ישראבלופ אחר. תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "הקולות חסרי האחריות של גורמים מסוימים בימין בימים האחרונים, שתומכים שהישענות כזו על "עבאס הנחמד" משקפים בלבול מסוכן. חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה".

אמש, הביע את דעתו גם אחיו של בצלאל סמוטריץ, טוביה: