נמשכים החיזורים אחר ח”כ נפתלי בנט, יו”ר ימינה, אשר אמור להיפגש היום (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובמוצאי שבת עם ח”כ יאיר לפיד, יו”ר יש עתיד, לפני שייפגש עם נשיא המדינה ויאמר לו במי מהשניים הוא תומך לקבלת המנדט להרכבת הממשלה.

“בנט נמצא בדילמת האסיר”, מסר גורם המקורב לימינה, “יש לו שתי חלופות לא טובות בכלל - הליכה עם ביבי, שסופה להיזרק על ידו ללא מלוא תאוותו בידו אך תוך שמירה על הבייס, אל מול האמירה של איחוד כלל ישראל בממשלת שינוי כפי שטען בבחירות, שעלולה לגרום לו לאבד אחיזה בימין אם ילך עם מרצ ומפלגת העבודה”.

נתניהו עצמו ממשיך בלחץ על בנט, ואתמול פרסם בפייסבוק ובטוויטר שלו את הסרטון שבו נראה יו”ר ימינה בראיון בערוץ 20 חותם על מסמך שבו הוא מתחייב שלא לשבת בממשלה שבראשה יעמוד לפיד. סרטון דומה הופץ גם על ידי הליכוד ברשתות החברתיות. בגוש השינוי חוששים מפגישת בנט היום עם נתניהו, וסבורים כי יו”ר ימינה “סגר עסקה או מתכוון לסגור עסקה” עם ראש הממשלה. “הוא כנראה עושה עלינו סיבוב, והפגישה עם לפיד נועדה להוציא מחיר יותר טוב מנתניהו”, העריך אתמול גורם בגוש השינוי.

נפתלי בנט (צילום: יחצ מעגלים)
נפתלי בנט (צילום: יחצ מעגלים)


ח"כ יאיר גולן (מרצ) אמר אתמול ל"מעריב" לקראת הפגישה המתוכננת: "בנט הוא אופורטוניסט פוליטי, שלמד את שיעורו אצל אומן האופורטוניזם בנימין נתניהו. בנט לא יעשה את מה שנכון למדינה, אלא את מה שישרת את היומרה הבלתי נשלטת שלו. אדם שזכה ב־7 מנדטים בלבד, עם יומרה ויוהרה אינסופיים. אני ממליץ לאזרחי ישראל להיזהר”.

בתוך כך, אתמול נפגש לפיד בתל אביב עם שניים מראשי הרשימה המשותפת, איימן עודה (חד"ש) ואחמד טיבי (תע"ל), בניסיון לגייס את תמיכתם לקראת סבב ההמלצות בבית הנשיא. בתום הפגישה נמסר מיש עתיד כי בשיחה נדונו "האפשרויות להקמת ממשלה חדשה שתמנע מנתניהו, בן גביר וסמוטריץ׳ להקים ממשלה. השלושה דנו במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית, לרבות מיגור הפשיעה, ובדרכי הפתרון לסוגיות הללו".

אחמד טיבי, איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אחמד טיבי, איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


ח"כ טיבי הגדיר את הפגישה "עניינית וטובה", ומסר כי ראשי הרשימה המשותפת ייפגשו שוב עם לפיד ביום ראשון. "בינתיים אין הסכמה על המלצה, אך סוכם שהצדדים יפעלו למניעת ממשלת נתניהו־סמוטריץ'־בן גביר", אמר. קודם לכן הבהיר ח"כ עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, כי הרשימה תשקול להמליץ לנשיא על לפיד אם תיווכח שיש לו 55 ממליצים וקיימת אכן היתכנות שיקבל מנדט מהנשיא, אולם בתנאי שלפיד יראה שהוא מוכן לשינוי אמיתי ויתייחס לסוגיות שמעניינות את האזרחים הערבים. מהפגישה נעדר השותף השלישי ברשימה המשותפת, יו"ר בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה, שהודיע שלשום כי אין בכוונתו להמליץ על אף מועמד, וזאת בהתאם להחלטת הלשכה הפוליטית של בל"ד שטוענת כי "מדובר במועמדים המתכחשים לזכויות העם הפלסטיני, ולא מוכנים לבטל את חוק הלאום ויתר החוקים הגזעניים והמפלים".