לאחר שחברי רשימת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, התבטאו נגד האפשרות שתוקם ממשלה של גוש הימין והחרדים בתמיכת או הימנעות מפלגת רע"מ, הבוקר (ראשון) צצה התנגדות נוספת לשיתוף הפעולה האפשרי, הפעם מכיוון יהדות התורה, כאשר בנוסף, גורמים ביהדות התורה אומרים כי גדעון סער עומד איתם בקשר.

ח"כ יצחק פינדרוס אמר לרדיו קול ברמה: "זה לא מצב אידיאלי ונורמלי להסתמך על מפלגה שתומכת בטרור. השאלה של השענות על עבאס עוד לא עלתה ועוד לא היתה הכרעה של גדולי ישראל. כשהיא תהיה שאלה מעשית ולא היפוטתית, נעלה לגדו״י, אבל אנחנו צריכים לעשות הכל שהיא לא תהיה שאלה מעשית".

"יש בכנסת 65 ח״כים שמסכימים פחות או יותר על אותם דברים שקשורים לדת ומדינה וביהמ״ש העליון. לא רק לסמוטריץ לא נוח עם ממשלה בתמיכת רע״מ, גם לנו ולליכוד לא נח, יכול להיות שהפתרון נמצא אצל סער ולא אצל עבאס", הוסיף.

ח''כ יצחק פינדרוס, יהדות התורה (צילום: דוברות הכנסת)
ח''כ יצחק פינדרוס, יהדות התורה (צילום: דוברות הכנסת)

פינדרוס התייחס גם לאכזבה שנחלה מפלגתו בקלפי בבחירות האחרונות: "כ-20 אלף קולות ממצביעי יהדות התורה חזרו אל בן גביר, יש עוד סדר גודל של כמה אלפי קולות בודדים שנשארו בבית ולא הצביעו. לא היתה נהירה למפלגות אחרות. ליהדות התורה יש גרעין קשה של 250 אלף קולות שהצביעו גם הפעם".

גם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, חזר הבוקר על התנגדותו לרע"מ: "אני קורא לגדעון סער - זו הדרך היחידה לדעתי להקים ממשלה. קיבלנו 65 מנדטים של ימין מלא מלא. סער הלך לציבור ונכון, אמר לו שלא ישב עם ביבי, אבל גם שלא ישב עם המשותפת ולא יסתמך על מרצ".

בראיון ל-103FM אמר בן גביר: "אני לא רוצה לבגוד בציבור ששלח אותי לכנסת, אני רוצה להסתכל לחיילים המתוקים שלנו בעיניים - אני לא יתיר ולא איתי תהיה קואליציה שנשענת במישהו שחושב שזה לגיטימי לפגוע בחיילים. אין דבר כזה, לא יקום ולא יהיה. אתה יודע ממה אני מתפעל מכם בתקשורת? שנה לא עזבתם אותי עם תמונה על הקיר שתליתי לפני 15 שנה, כשאמרתי שאני נגד לפגוע בערבים. מנסור עבאס, שכולכם הפכתם אותו לפוצי מוצי, הוא תומך חמאס. בפברואר 2020 הוא נושא נאום בשבחי ראאד סלאח, המחבל המורשע. ב-2019 הוא השתתף בצעדת השיבה, אתם יודעים מה זה? זה לחזור לשייח מוניס, להוד השרון ולקריית מלאכי".

כשנשאל כיצד עבר נתניהו מקמפיין "ביבי או טיבי" לרצון לשתף פעולה עם מפלגה ערבית, השיב בן גביר: "אני לא בטוח שהוא מדבר על עבאס מלא-מלא, אני יודע שהוא רוצה את גדעון סער, זה לא שעבאס הפך לכליל השלמות אצלו. יש לי מחלוקות עם ראש הממשלה וזאת אחת מהן. עם ישראל נתן מנדט לראש הממשלה להקים ממשלת ימין מלא-מלא. ביבי הוא באמת ליגה מעל יאיר לפיד. אבל יש גבולות ואני חושב שבסופו של דבר ראש הממשלה יוקיר תודה לסמוטריץ' ולי שאנחנו עומדים ואומרים מפורשות לא למנסור עבאס. אני אוהב את נתניהו ומעריך אותו – אבל לא במחיר שאני אבגוד בחיילים שלנו ובתושבי הדרום והצפון, אני מחויב קודם כל לעם ישראל".

כשנשאל האם הוא מתואם בהצהרותיו על בצלאל סמוטריץ', השיב: "בהחלט, אנחנו רואים עין בעין את הדברים בצורה חד משמעית. שנינו חושבים שאסור להסתמך ולהסתייע במפלגה שתומכת בחמאס. אני, איתמר בן גביר, לא אשב בקואליציה עם שנתמכת על ידי מנסור עבאס. בשבת הלכתי למערת המכפלה, באמת היו עשרות של חיילים שלנו, צדיקים מתוקים. אחד מקיבוץ, אחד מכפר, אחד מתל אביב אחד מירושלים – הסתכלתי להם בעיניים ואני רוצה להמשיך להסתכל להם בעיניים. אני רוצה להגן על הילדים אלה, ולהגן עליהם זה לא לשבת בקואליציה עם מישהו שחושב שהם צבא של כיבוש וזה בסדר לפגוע בהם. אם זה לא יסתייע, אני לא אהיה שם. אתם רוצים להגיד לי שראש הממשלה יצטרך לקבל אישור ממנסור עבאס לפעולה צבאית? מי שאוהד כדורגל – אצטדיון דוחא בסכנין, התמונה לא יוצאת לי מהראש: מאזן גנאים מעניק תעודת הוקרה לעזמי בשארה. הפכתם אותם לפוצי מוצי. עזמי בשארה זה אדם שכיוון טילים על מדינת ישראל. איך אפשר?".

מנגד, ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה הבהיר בכאן רשת ב' כי מפלגתו תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה: "אמרנו שנלך עם נתניהו - אז אנחנו הולכים איתו. זה הרצון שלנו ונעשה כל מאמץ לכך. לא נלך עם אפשרות אחרת משום שכרגע זה לא מציאותי. לפני שמישהו יטיל על בנט להרכיב ממשלה, אני חושב שלדרעי יש סיכוי גדול יותר".

מקלב הוסיף: "אנו נמליץ על נתניהו, אם מפלגת העבודה תבוא ותודיע שלא תקדם את כל החוקים שלהם הפוגעים ביקר והקדוש לנו זה יכול להיות בסיס איתן לשותפות הדדית".

הוא חתם את דבריו באומרו כי "היו לנו הרבה שיתופי פעולה עם הסיעות הערביות, הרבה חוקים לא עברו בגלל שבסיעות הערביות סייעו לנו, אנחנו מכירים את עמדתם בנושאים רבים ויש לנו שיתופי פעולה".