48% מהציבור תומכים בממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות – ובין מצביעי המפלגות בהן רוב למהלך נמצאת גם יהדות התורה - כך עולה מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (ראשון).

עוד עולה מהנתונים כי רוב גדול מהישראלים חושבים כי יתקיימו בחירות חמישיות בשנה הקרובה. בנוסף, רוב הציבור אינו מרוצה מתוצאות הבחירות – כאשר שביעות הרצון הגבוהה ביותר נרשמה בקרב בוחרי רע"מ ואילו הנמוכה ביותר בקרב מצביעי ימינה. 

הציבור היהודי חלוק סביב הקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות, על מנת למנוע בחירות חמישיות: 44% תומכים בהשוואה ל-41% מתנגדים. מידת התמיכה בציבור היהודי עלתה משמעותית לעומת פברואר אשתקד, בייחוד בימין ובמרכז, אז רק 23% מהיהודים תמכו בכך. בקרב הציבור הערבי התמיכה באפשרות זו רבה יותר ועומדת על 65.5%. יצוין, כי בסקר בפברואר שעבר נוסח השאלה היה תמיכה או התנגדות להקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, ואילו הפעם צוין המחיר בדבר בחירות נוספות.

המפלגה אשר בוחריה תומכים במידה הרבה ביותר בהקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות היא רע"מ, ולאחריה מרצ והרשימה המשותפת. בקרב מפלגות גוש השינוי, נמצאה תמיכה רבה יחסית בקרב מצביעי מפלגות המרכז-שמאל, בעוד בוחרי תקווה חדשה חצויים בסוגיה זו. באופן מפתיע, יותר ממחצית ממצביעי יהדות התורה תומכים בכך.

לעומת זאת, בליכוד, בציונות הדתית ובימינה, יש רוב למתנגדים לממשלה בתמיכה חיצונית של המפלגות הערביות, אך ההתנגדות כיום נמוכה מלפני שנה (תומכים בהקמת ממשלה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות: הליכוד: פברואר 2020 - 8, כיום - 36%; ימינה והציונות הדתית: פברואר 2020 - 12%, כיום - 26%).