הצהרתו של ראש מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מגיעה לאחר שגורמים במפלגתו מרדו על על הלחץ שמופעל עליהם כדי להצטרף לממשלה בתמיכה מפלגת רע"מ של מנסור עבאס, אך סמוטריץ ביקש להדגיש: "התעוררתי לכותרת שמאשימות אותי בטרפוד ממשלת ימין מבהיר בקולי - ממשלת ימין לא  תקוף באמצעות עבאס במשמרת שלי".

בהמשך, הצהיר באופן מובהק לקראת ההמלצות מחר כי "אני כידוע תומך בממשלת ימין בראשות נתניהו. בחרו בו באופן ישיר 30 מנדטים. כל הגוש שהודיע לפני הבחירות על תמיכה הוא נהנה משיעור חסר תקדים שאין איש במערכת הפוליטית שמתקרב לזה. מסע הרדיפה המשפטי נגדו פסול וכך גם גלי השנאה של המשאל הקיצוני שחצו גבול. אעשה כל שביכולתי כדי שתוקם ממשלת ימין בראשותו".

בשל כך, פנה ישירות ליו"ר ימינה, שכידוע קיים במהלך סוף השבוע שיחות עם נתניהו ועם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "פונה לנפתלי בנט שותפי בעבר ומקווה בעתיד - כל המלצה שלך על מועמד שהוא לא נתניהו תקרב לממשלת שמאל".

הוא המשיך בפנייתו לבנט וטען כי "משמעות המלצה על עצמך, היא אחת - צעד גדול ודרמטי לממשלת שמאל. גם אם תקראו לממשלה בשמות מכובסים, זו ממשלת שמאל, שהיא מסוכנת לכל מה שאתה ואני מאמינים בו. נפתלי, אני חושש שהאתרוג והחיבור של השמאל מסנוור אותך ואני אומר לך באופן ברור אל תמנע הקמת ממשלת ימין. מזכיר לך שאני דרשתי ממך להבהיר שערכים ודרך קודמים לשאיפות אישיות ואתה סירבת וזה למה נפרדנו לפני הבחירות. לכל אורך מערכת הבחירות שאני חידדתי את ההבדל וביקשתי שתבהיר שפנייך לממשלת ימין - נעלבת".

בהמשך, צירף לדבריו גם את יו"ר תקווה חדשה "נפתלי וגדעון, לא רק בישיבה עם נתניהו תפרו הבטחת בחירות. אלא גם בהליכה לא אחראית עם גוש השמאל. לא גוש השינוי, גוש השמאל. הבטחתם לא להפוך את לפיד לראש ממשלה, גם לא ברוטציה. הבטחתם לא לשבת עם המפלגות הערביות אני לא מבקש מכם להצטרף לנתניהו האיש, אני מבקש מכם להצטרף לדרך של ערכים שלמיטב היכרותי איתכם אתם מאמינים בה".

"החיבוק התקשורתי אותו אתם מקבלים הוא רק בגלל שאתם בדרך להקים חלילה ממשלת שמאל. זו אותה התקשורת שאיתרגה את שרון ושכחה לו את את ההבטחה ״דין נצרים כדין תל אביב״ שמאתרגת עכשיו אתכם. אל תתמסרו לחיבוק הזה. הוא רעיל, מסוכן, וזמני מאוד. זה יתהפך עליכם מהר מאד", ציין.

"איילת, אלון, מתן, גדעון, יפעת, זאב, שרן, יועז אני מכיר אתכם, אני יודע כמה חשובים לכם  ההתיישבות, הזהות היהודית, תיקון מערכת המשפט.אתם יודעים מה עומד על הפרק - כל יום שעובר נמשכת ההשתלטות על שטחי סי, אתגר האג, מינוי שופטים, ביידן והסכם הגרעין אל תאבדו את כל זה בגלל חשש מיומיים שיימינג של אמנון אברמוביץ וחבורתו. שימו את טובת המדינה לפני הכל ובואו נשלב ידיים לממשלת ימין אמיתית. זה הרבה יותר חשוב והרבה יותר גורלי מכל הבטחת בחירות כזו או אחרת", אמר לבסוף.