בדיוק שבועיים חלפו מאז יום הבחירות לכנסת ה־24, שצפויה להיות מושבעת היום (שלישי) תחת מעטה של חוסר וודאות. סקר מיוחד שערך מכון פאנלס פוליטיקס עבור התוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm מעיד על כמה מגמות מרתקות בקרב ציבור הבוחרים.

הנשיא ריבלין מקבל את תוצאות הבחירות לכנסת ה-24. צילום: לע"מ

על פי הסקר, מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ל-21 מנדטים - 4 מושבים יותר מהמספר שלו זכתה בתוצאות האמת. עולה נוספת היא ימינה בראשות נפתלי בנט, עם 10 מנדטים מול 7 שהיא עתידה לאייש בכנסת הנוכחית. הלחץ הפוליטי המופעל על ראשי שתי המפלגות מקבל, איפוא, משנה תוקף עם תמיכה גוברת מהציבור.

למרות תחילת שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, הליכוד שומרת על כוחה ונחלשת במנדט אחד בלבד - מ־30 מנדטים (בתוצאות האמת) ל־29 בסקר 103fm. מדובר במה שמכונה על ידי מכון הסקרים שילוב של 'העברות מעגליות' בין המפלגות ותנודות סטטיסטיות.

נחלשות נוספות במנדט אחד: כחול לבן (7 בסקר לעומת 8 בתוצאות האמת), ישראל ביתנו (6 מול 7) ותקווה חדשה, שממשיכה את מגמת ההיחלשות שלה ומגיעה בסקר ל־5 מנדטים בלבד - אחד פחות מבתוצאות הבחירות. גם מרצ והמשותפת נחלשות מ־6 מנדטים בפועל ל־5 בסקר העדכני. רע"ם שומרת על מקומה בכנסת גם בסקר שלנו, עם 4 מנדטים.

על פי הסקר העדכני, גוש הכולל את נתניהו, החרדים והציונות הדתית מגיע ל־50 מנדטים, ויחד עם ימינה ל־60 - בדיוק מחצית מהכנסת. גוש השינוי, הכולל את שאר המפלגות, מגיע ל־51 מנדטים, ו־61 עם ימינה - כך שעקרונית, על פי סקר זה, יכולים ראשיו להקים קואליציה ללא הרשימה המשותפת ורע"ם.

סקר 103 שבועיים לאחר הבחירות (צילום: 103FM)
סקר 103 שבועיים לאחר הבחירות (צילום: 103FM)