נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הודיע היום (שני) כי הוא מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהשיג את מספר הממליצים הגבוה ביותר מבין כל חברי הכנסת. 

התגובות להחלטתו של ריבלין לא איחרו להגיע כשבראשן תגובתו של יו''ר יש עתיד יאיר לפיד שכתב: "הנשיא מילא את חובתו ולא הייתה לו ברירה, אבל הטלת המנדט על נתניהו היא אות קלון שמכתים את ישראל וממיט חרפה על מעמדנו כמדינה שומרת חוק".

ח''כ המיועד עיסאווי פריג' פנה ללפיד ברשת הטוויטר וכתב לו כי יש "להקים עוד היום צוות מו''מ שייפעל לבלימת ניסיונות נתניהו לגיוס עריקים ובמקביל להקמתה של קואליציה חלופית שניתן יהיה להציגה מיד בסיום המנדט לנתניהו. העובדה שנתניהו זכה במנדט ראשון, מחייבת את כולנו בסבלנות, אך גם בנחישות לפעול בכל דרך כדי להקים כאן ממשלת שינוי".

שרת התחבורה מירי רגב, חברת מפלגתו של ראש הממשלה צייצה אף היא: "מברכת על כך שהנשיא קיבל את ההחלטה הדמוקרטית הראויה, להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו לו מירב הממליצים. ‏אני סומכת עליו שיפעל להקמת ממשלה יציבה שתעמוד מול כל האתגרים הלאומיים הניצבים בפנינו".

בתנועת 'קריים מיניסטר' הגיבו גם כן להחלטה ומסרו: "הטלת המנדט על נאשם בפלילים שגרר את ישראל לבחירות רביעייות בתוך שנתיים היא יום טראגי למדינת ישראל. מצער שמי שחרטו על דגלם הקמת ממשלת שינוי לא הבינו את גודל השעה. אנו קוראים לראשי המפלגות שהתחייבו לא לשבת עם נתניהו לא להתפתות ולא למצמץ כדי שלא תוקם כאן ממשלת שחיתות בשיתוף פעולה עם כהניסטים. לאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה במשרה מלאה ולא נאשם בפלילים שעסוק בהימלטות מהדין ובהמרדה נגד מערכות החוק והמשפט".

ח"כ יאיר גולן: "לנשיא לא היתה ברירה, אבל הטלת האחריות להקמת ממשלה על נתניהו היא אות קלון על מדינת ישראל. אם נתניהו יצליח תהא זו ממשלת שחיתות-לאומנות קיצונית וחרדים. איזה בושה".

ח''כ יוראי להב הרצנו, ממפלגת יש עתיד, צייץ כי הוא "מתבייש שנאשם בפשעים קיבל את המנדט להרכבת ממשלה בישראל. המשך שלטונו של נתניהו וממשלת החושך שהוא מבקש להקים היא מתקפה ישירה ובוטה על דמותה היהודית והדמוקרטית של ישראל".

ח"כ קטי שטרית, ממפלגת הליכוד צייצה אף היא: "תכסיסי השמאל לא עזרו. נשיא המדינה החליט ובצדק להטיל את המנדט על ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו הזדמנות פז להקים ממשלה עם קווי יסוד ימניים. בנט וגדעון, די לחרמות הצטרפו לממשלת ימין אמיתית ויציבה בראשות נתניהו".

ח"כ מירב בן ארי ממפלגת מסרה: "אני לא רואה איך נתניהו מקים ממשלה. הצענו לבנט משהו שמעולם לא היה במדינת ישראל. ששבעה מנדטים יביאו אותו לראשות הממשלה. אני לא פוסלת את האפשרות שניתן להקים כאן ממשלה טובה יותר וצודקת י ותר ולא ממשלה קיצונית כפי שאנו חוששים שתקרה".

יו״ר מרצ ניצן הורוביץ: "אדם עם שלושה כתבי אישום, שמשפטו מתנהל בימים אלה ואשר העדויות שעולות בו חושפות מנגנון פשע שהוא עומד בראשו, אינו ראוי לקבל מנדט להקמת ממשלה חדשה.  הדמוקרטיה אינה נועדה להלבין מושחתים.  מכיוון ששום מועמד לא קיבל 61 ממליצים, היה צריך להטיל את הרכבת הממשלה על המועמד שאיננו נאשם בפלילים. גם כעת יש עוד סיכוי לממשלה אחרת, נקיית כפיים, ואני מקווה שראשי מפלגות בגוש השינוי יתעשתו ויגלו אחריות כדי להחליף את השלטון".

מח"כ קארין אלהרר נמסר: "שוחד. מרמה. הפרת אמונים. מקווה שאיפה שלנשיא לא התאפשר להפעיל שיקול דעת, בנט וסער יפעילו אותו הפעם וימנעו מהנאשם להקים את ממשלת החושך שלו".

יו"ר סיעת העבודה רם שפע: "28 הימים הקרובים יהיו מלאים בהסתה, שקרים, מניפולציות והפצת שנאה לכל עבר, אבל אני מאמין בכל ליבי שלאחריהם נצליח להקים פה סוף סוף ממשלת שינוי. תאמינו גם אתם, זה אפשרי".