ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת הליכוד, שהתכנסה באולם ירושלים בכנסת. כזכור, מוקדם יותר היום קיבל נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה רובי ריבלין, לאחר שהיה בעל מספר הממליצים הגבוה ביותר עם 52 קולות. לרשותו של נתניהו עומדים 28 ימים לצורך הרכבת הממשלה. בתוך כך, נתניהו זימן את ראשי מפלגות גוש הימין לפגישה שתתקיים מחר.

"אזרחי ישראל, היום הטיל עלי הנשיא את מלאכת הרכבת הרשימה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "המשימה הוטלה עליי בזכות למעלה ממיליון מצביעי ליכוד ששוב ביססו את הליכוד כמפלגה הגדולה ביותר בפער עצום, ובזכות המוני אזרחים נוספים שהצביעו למפלגות אחרות ורצו בבירור שנמשיך להנהיג את המדינה".

נתניהו הבטיח: "אני אעשה יחד איתכם כל מאמץ להצדיק את הבחירה בי, להוציא את המדינה ממעגל הבחירות החוזרות ונשנות ולהקים ממשלה חדשה לכל האזרחים - לא ממשלת שיתוק אלא ממשלת פעולה". 

"כדי לעשות זאת, הממשלה צריכה להיות אחודה הן במדיניות והן בפעולה. כדי לעשות זאת, עלינו להפסיק את הפסילות האישיות והחרמות. אני רואה בי ראש הממשלה של כולם, ימין ושמאל, ערבים ויהודים, ממשלה בראשותי תשלים את המלאכה שהתחלנו בחברה הערבית כולל מיגור הפשיעה. כך גם נהגנו בקורונה, בתכניות הסיוע לעסקים של כל אזרחי ישראל, בהשגת הסכמי השלום והביטחון, ששירתו את כל האזרחים. מה שמניע אותי הוא השליחות ההיסטורית, קיומה ועתידה של ישראל".

"אני תיארתי את הממשלה כממשלת פעולה, אלו הפעולות שעלינו לבצע - הקורונה, סכנת המגפה עוד לא חלפה. איננו יודעים מה הוא תוקף החיסונים, הערכות מדברות על עד שנה ועלינו להביא מיד עוד עשרות מיליוני חיסונים כדי למנוע התפרצות חוזרת ואת הסגרים שיבואו איתו. אסור שנחזור אחורה ונהיה אחרונים בתור אם לא נחתום עכשיו לא ישארו לנו חיסונים. אנחנו חייבים לאשר את חוזה הרכש של החיסונים הנוספים ללא דיחוי".

"בעניין הכלכלה, אתמול קיבלתי מנגיד בנק ישראל את הדוח השנתי, דוח חיובי שמראה שכלכלת ישראל במצב טוב יותר מרוב הכלכלות המפותחות בעולם. היום שמענו שקרן המטבע משפרת את התחזית של קרן הצמיחה הישראלית, זה לא מובן מאליו וזה לא פוטר אותנו מהמשך עשייה בתחום הכלכלי. צריך להמשיך לעזור לרבים שנפגעו בתקופת הקורונה, צריך לצמצם את החוב הלאומי ולהשתלט עליו. אנחנו מחוייבים להזניק את המשק שלנו לשיאים חדשים".

"בעניין איראן, הסכנה שהיא תחזור בהסכמה בינלאומית למסלול שיאפשר לה ארסנל קיימי, מונחת לפתחנו בימים אלו. אסור לחזור להסכם הגרעין כי איראן גרעינית היא איום על מדינת ישראל וביטחון העולם כולו. במקביל צריך להמשיך לבלום את תוקפנותה באזורנו, האיום הזה הוא לא תיאורטי, אנחנו מוכרחים לפעול מול המשטר הקנאי שמאיים למחוק אותנו מעל פני האדמה. בערב יום השואה אני חוזר על העיקרון היסודי - תמיד נדע להגן על עצמנו, בכוחות עצמנו, מול מבקשי נפשנו".

"עניין רביעי, מאבק בהאג שרוצה להאשים את חיילינו בפשעי מלחמה. הוא גם מאשים אותו בפשע הגדול נגד האנושות - יהודים חיים בירושלים ובחבלי מולדת אחרים, גם בזה נצטרך להיאבק בנחישות. אני כבר אומר, ייתכנו גם ייתכנו לחצים נגד ההתיישבות וגם אותם נצטרך לבלום יחד".

"חמישית, הסכמי שלום עם העולם הערבי, זה אמיתי ואפשרי. יש לפחות עוד ארבע מדינות שנוכל לכרות איתם בהקדם בריתות שלום מה שישנה את מעמדנו בצורה דרמטית באזור. כל האתגרים הללו מחייבים ממשלת פעולה יציבה חזקה הומוגנית ולעשות זאת מהר ככל האפשר".