פחות מיממה לאחר שחבריה נשבעו אמונים למדינה ומוסדותיה, עימות ראשון נרשם היום (רביעי) בכנסת בין חברי הכנסת החדשים הרב הרפורמי גלעד קריב (העבודה) ואבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם וחבר הכנסת מטעמה בסיעת הציונות הדתית.

העימות החל לאחר שקריב אמר כי "כל עוד מדינת ישראל לא מוכנה להכיר באופן שוויוני בכל זרמי העם היהודי, ההשקעה החשובה של ממשלת ישראל בקשר עם התפוצות - לא תועיל". על כך השיב מעוז: "אין זרמים ביהדות, יהדות יש רק אחת", והוסיף: "יהודי הוא מי שהרבנות הראשית קובעת שהוא יהודי".

קריב, שהותקף מילולית בסרטון על ידי חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) לאחר שהאחרון אמר כי "הרפורמים הם כמו נוצרים" וכי הוא "לא יגיד שלום לרשעים", התייחס לדברים מוקדם יותר היום בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM.

"מצד אחד אני אומר שאני לא מופתע. כדרכו הוא התחיל בשקר, אמר שהוא לא יודע מי זה. כנראה שכח שדיברנו בעבר. אני לא מתפלא ולא מופתע כיוון שאייכלר הוא אחד מחברי הכנסת שמיטיבים לשנוא את הזולת אפשר לבנות קואליציה מאוד רחבה ויציבה מכל הקבוצות ומכל חברי הכנסת שזכו למטר של נאצות מאייכלר אבל אני חייב לומר שזה מדהים שאנחנו בכנסת חדשה שיש בה לא מעט חברי כנסת ולא מעט מפלגות שהאג'נדה המרכזית שלהן היא שנאה של קבוצות אחרות זה דבר מדהים. מה האג'נדה שלי? לקדם סובלנות, ערבות הדדית בחברה הישראלית. אייכלר כנראה מנסה לקדם אג'נדה בה צריך לפרק את העם היהודי לגורמיו".

אייכלר אמר ש"הרפורמים מזייפים את היהדות והנוצרים יותר כנים מהם" וכשנשאל אם יגיד שלום לרב קריב השיב: "חס ושלום, אין שלום לרשעים". קריב התייחס לדברים ואמר כי "תעזוב את רמת האתיקה של חברי כנסת ואת היכולת שלנו להתנהל כאן במשכן. חילונים הוא קורא ובורים. את הנוצרים גם מעליב והכל כדי לפגוע בנו כיוון שאנחנו מציגים אלטרנטיבה. אנחנו האיום הכי גודל על הממסד הכוחני שהם השתלטו עליו, על הניסיון שלהם לומר לציבור הישראלי רק לנו יש מונופול על היהדות ובמובן הזה אנחנו מציגים להם אלטרנטיבה. הם אומרים שהרפורמים הם תופעת שוליים, אם כך למה להיאבק בנו? הם יודעים שרוב הציבור הישראלי לא איתם".

במענה לשאלה האם הוא שומר שבת השיב הרב: "היהדות הרפורמית מאמינה שכל אדם בוחר מתוך המסורת היהודית, לרבות ההלכה את הדברים שמאפשרים לנו לחיות חיים יהודיים משמעותיים גם בהקשרים המוסריים והאתיים וגם בהקשרים האמוניים. אני ביחד עם רעייתי וילדיי בחרנו את אותם מרכיבים של המסורת ההלכתית של השבת שמאפשרים לנו לציין את השבת כיום משמעותי. אנחנו לא משתמשים במסכים, לא עושים עבודות בית ולא מבשלים בשבת ולא מדליקים אש. לעומת זאת אני כן משתמש ברכבי על מנת להגיע לסעודות שבת עם הוריי כי עזבו את הציבור החילוני, רוב הציבור המסורתי במדינת ישראל נוהג בדרך הזאת.

אחת הבעיות הגדולות של היהדות בישראל היא שהתרגלנו לשאול מה אתה לא עושה בשבת כתוצאה מהשיח החילוני-אורתודוקסי. אני יושב עם ילדיי והוריי ולא מעט אורחים לסעודות שבת, אנחנו שרים את הזמירות המסורתיות, אנחנו לומדים את פרשת השבוע, מדברים על ענייני השבוע, מאוד משתדלים שבכל שבת יהיה מעשה למען הזולת, אנחנו חלק מקהילה. הרי לא מדובר בעלבונות אישיים, יש פה ממסד שמתעלל במאות אלפי צעירים ישראליים שעלו לכאן על פי חוק השבות, שמשרתים בצבא ורואים עצמם יהודים והוא משפיל אותם".