אחרי שקיבל את המנדט להרכבת ממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין, ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו בסבב פגישות במסגרת המאמץ להרכיב קואליציה. אמש נפגש במעונו ברחוב בלפור בירושלים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. לדברי גורמים פוליטיים המעורים בפרטי הפגישה, "בנט הוזמן לבלפור כדי לערוך סולחה עם שרה נתניהו".

הגורמים סיפרו בשיחה עם "מעריב" כי העובדה שבפעם הראשונה בחייו הפוליטיים, שנים אחרי שנפרד מנתניהו בטריקת דלת, הוזמן בנט למעון בבלפור, מצביעה על הרצון בקרב משפחת נתניהו להשלים עם יו"ר ימינה ולעשות צעדים כדי לקרבו.

"בין היתר, בנט הוזמן לבלפור כדי לערוך סולחה בינו לבין רעיית ראש הממשלה. ההזמנה נעשה על דעתה של הגברת נתניהו, שאמרה למקורביה כי אף פעם לא התנגדה לביקור כזה של בנט וכי תקדם את פניו בשמחה", אמרו הגורמים.

בהגיעו אמש לפגישה בבלפור, על רקע קריאות נגד נתניהו שהשמיעו מפגיני קריים מיניסטר, אמר בנט: "מאז הבחירות פונים אליי אין ספור ישראלים בבקשות להוציא את ישראל מהכאוס המתמשך. אני מגיע לכאן עם הרבה רצון טוב ומתחייב לעשות כל מה שאני יכול כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהקים ממשלה טובה ויציבה למדינת ישראל. זה הזמן לאחריות לאומית".

בתום הפגישה, פרסמו הליכוד וימינה הודעה משותפת, בה נאמר: "פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר ימינה נפתלי בנט הסתיימה כעת. הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. סוכם כי ייפגשו שוב".

טרם פגישתו עם בנט נפגש נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', אך הפגישה לא הביאה הפתעות. יו"ר הציונות הדתית חזר על עמדתו הנחרצת נגד כל ניסיון להישען על המפלגות הערביות. סמוטריץ' הבהיר שוב כי הוא נחוש להישאר נאמן להבטחות הבחירות שלו והוסיף כי הוא אינו מחויב לנתניהו אישית, אלא אך ורק לערכיו כאיש ימין.

לאחר כשעתיים הסתיימה הפגישה ונתניהו וסמוטריץ' סיכמו "לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין". בתגובה הבהירו בליכוד כי מדובר בהודעה מטעמו של סמוטריץ' וקראו לו להימנע מפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנו עושים".

נוכח הקשיים המסתמנים בהקמת הקואליציה, בסביבת נתניהו בוחנים דרכים יצירתיות להשגת הרוב הנדרש - ללא שיתוף פעולה עם מפלגת רע"ם. בין הרעיונות שנבחנים: העברת חוק שיגביל את תקופת כהותנו של כל ראש ממשלה עד שתי קדנציות. סעיף מיוחד בחוק יאפשר לראש ממשלה מכהן לסיים את הקדנציה - וכך יוכל נתניהו להתמנות שוב לראשות הממשלה.

גורמים שמקדמים את ההצעה הזאת מאמינים כי היא מסוגלת לפתור את הפלונטר וכי יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יהיה מוכן לשקול אותה בחיוב.

במקביל, לדברי גורמים פוליטיים, נמשכים המגעים בין סער ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד על מנת לגבש קואליציה בגוש השינוי. זאת בהנחה שנתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה עד תום 28 ימי המנדט.

ובינתיים, בשעה שנתניהו החל בשיחות אינטנסיביות במטרה להרכיב קואליציה בראשותו, בחר לפיד להמריא בערב יום השואה לחופשה פרטית בארה"ב.

גורם בגוש השינוי אמר אתמול ל"מעריב": "נתניהו לא נח שנייה. הוא יהפוך את העולם להקים קואליציה, ואילו לפיד יוצא דווקא בעת הזאת לחופשה בחו"ל. זה לא מתאים". מטעמו של לפיד נמסר בתגובה: "יש צוותים בארץ. הכל טוב".