יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התראיין הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12 ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא מתעסק ביחסי ציבור. אני עזבתי את הממשלה בסוף 2018, מאז ישראל לא עשתה 20% ממה שהייתה צריכה לעשות בנושא איראן".

ליברמן הודיע כי בכוונתו לפנות מחר אל מבקר המדינה ומבקר מערכת הביטחון על מנת שיבחנו את היערכות ישראל למקרה של הסלמה במצב מול איראן. לדבריו, נתניהו לא ניצל את התקופה בה ארצות הברית לא הייתה חלק מההסכם, וכעת, עם חזרתה לשולחן המו''מ, ישראל לא נלקחת בחשבון. 

"כל הקונספציה של נתניהו מול איראן קרסה, השיחות התחדשו, אף אחד לא סופר את ישראל בשני הנושאים הכי חשובים לנו - איראן ופלסטינים. פשוט לא סופרים אותנו. העובדה - איראן הכי קרובה לגרעין מאשר אי פעם על פי דו''ח אמן. ההסכם הוא לא טוב לעולם ולישראל", הוא הוסיף.

יו''ר ישראל ביתנו התייחס גם לניסיונותיו של ראש הממשלה לשכנע את נפתלי בנט להצטרף לממשלה לצד הליכוד, ש''ס, יהדות התורה והציונות הדתית, כאשר היא תיתמך על ידי רע''מ: "בנט קיבל מאיתנו, גוש השינוי, הצעה נדיבה. הוא יהיה ראשון ברוטציה בממשלה פריטטית, אסור לו להחמיץ את ההזדמנות הזו. גם הוא יודע שאם יחבור לנתניהו, הוא יצטרך מהיום הראשון להסתכל כל הזמן אחורה ולראות שהגב שלו מכוסה. הוא מכיר את זה טוב כמוני, אם הוא בפנים, ראש הממשלה ינסה לחסל אותו ולבלוע אותו".

נפתלי בנט (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

לבסוף, הוא טען כי אין צורך לשאול האם יסכים להיתמך על ידי הרשימה המשותפת, או רע''מ, במידה ובנט יסכים לממשלת שינוי. לטענתו, רע''מ כבר שנה משתפת פעולה עם נתניהו וכל מה שקורה ביניהם כרגע זה משחק לתקשורת. "הכדור אצל בנט במקרה הזה, הוא צריך לחשוב מה יהיה לטובת ישראל. הוא היה מאוד ברור בשנה האחרונה, כל מה שהטיח בו, על הניהול הכושל בזמן הקורונה. אפשר להקים ממשלה טובה, אך לא אכנס לעניין המו''מ עם המשותפת, כרגע מי שמנהל איתם ועם עבאס דיונים זה נתניהו".