הליכוד מחפש עריקים: גורמים בליכוד פנו ליו"ר סיעת דרך ארץ וחבר הכנסת מטעם תקווה חדשה יועז הנדל בהצעה לערוק למפלגת הליכוד ואל "מחנה נתניהו" בתמורה לתפקיד בכיר.

מטעמו של הנדל נמסר כי "הפניות נעשות כל הזמן. גם אם הוא מסרב, ההצעות ממשיכות לזרום, זה לא משנה. הוא מכיר את אופיין ואומר לגורמים באופן ישיר שאין על מה לדבר". כזכור, הנדל מתפקד כסיעת יחיד ועל כן הוא יכול לבצע את מהלך העריקה ללא תלות באף גורם אחר. 

בתוך כך, מספר פעילי ימין מטעם מקיימים בימים האחרונים הפגנות ממושכות מחוץ לביתם של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער וחבר הכנסת מטעם המפלגה זאב אלקין, במטרה לשכנע אותם לחבור לממשלת ימין. גם פעילי ליכוד הגיעו למוקד המחאה. 

ההפגנה מחוץ לביתו של גדעון סער (צילום: ריבונות עכשיו)
ההפגנה מחוץ לביתו של גדעון סער (צילום: ריבונות עכשיו)

המאמצים לחיפוש עריקים נמשכים בעקבות כך שלבנימין נתניהו יש לכל היותר רק 59 חברי כנסת שיתמכו בהקמת ממשלה בראשותו. זאת, לאור אמירתו של בנט אתמול כי "נתניהו יכול לספור את האצבעות של ימינה להקמת ממשלה ימנית", ובהנחה שבצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית יסרב לשבת עם מפלגת רע"מ, כפי שהוא ואנשי מפלגתו חוזרים ואומרים.

כזכור, רק אתמול ח"כ יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו שוחחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM, ושטחה את טענותיה על כך ח"כ מהליכוד "באישור ובסמכות" ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לה לערוק למפלגה לטובת תפקיד שרה ושריון, כמו גם תמיכה מפלגתית במידה ותרוץ לראשות העיר חולון.

"חברי הליכוד צריכים להבין שהמפלגה שלהם למכירה, חופשי חופשי מה שנקרא", אמרה. "חושבים שם רק על ג'וב, שלטון, בלפור. התרבות הפוליטית של עריקים ושל שקר, שוחד מתחת לשולחן לא מקובלת עליי. זו התנהגות של לוזר, התנהגות עבריינית שאני לא רוצה לראות בפוליטיקה הישראלית. מה שהיה בעבר 'תרגיל מסריח' הפל לנורמה"