ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמצים לפתור את הפלונטר הפוליטי ולהתקדם בהקמת הקואליציה. בעוד שבגזרת הציונות הדתית לא נרשמה התקדמות ויו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' ממשיך להתעקש על כך שלא ייתן יד לכל שיתוף פעולה עם מפלגת רע"ם, המגעים בין ראשי הליכוד וימינה מתקדמים. כך לפי הגורמים המעורים בפרטים.

אחרי שבשבוע שעבר יו"ר ימינה נפתלי בנט הוזמן למעון ראש הממשלה בפעם הראשונה לאחר תקופה ארוכה של נתק בינו לבין משפחת נתניהו, אתמול התקיימה פגישה נוספת. הפעם השניים נפגשו במשרד ראש הממשלה והפגישה התקיימה בפורום מורחב. פרט לנתניהו ובנט השתתפו בשיחה צוותי המשא ומתן הקואליציוני: מצד הליכוד מיכאל ראבילו ויעקב אטרקצ׳י, ומצד ימינה - טל גן צבי ושלום שלמה.

לדברי גורמים פוליטיים, הפגישה ארכה כשלוש שעות, התנהלה ברוח טובה ונרשמה התקדמות במגעים. על אף עוצר ראיונות ותדרוכים שהוכרז עליו בשתי המפלגות, בכל מה שנוגע למגעים הקואליציוניים, ל"מעריב" נודע כי במהלך השיחות הוצעה לבנט חבילה קואליציונית מרשימה, שכוללת כמה תיקים בכירים שהיום נמצאים בידי כחול לבן: הביטחון, החוץ והתרבות.

גורמים בימין המעורים במו"מ אומרים כי הוויכוח העיקרי הוא סביב דרישתו של בנט לרוטציה בראשות הממשלה, כאשר הוא שני ומוכן לכהונה של שנה בלבד. נתניהו מסרב בטענה כי המפלגות החרדיות מתנגדות לכך עקרונית. במקביל למגעים עם ימינה, בליכוד לא פסקו הניסיונות לגייס עריקים בקרב חברי הכנסת של גוש השינוי.  

כך, ח"כ יועז הנדל (תקווה חדשה) קיבל בימים האחרונים הצעות לערוק לליכוד ואל מחנה נתניהו בתמורה לתפקיד בכיר בממשלה שתקום. זאת משום שהנדל הוא היחיד בין כל חברי גוש השינוי שמהווה "יחידה בתוך הסיעה", בתור נציג מפלגת דרך ארץ.  עקב כך, לפי החוק הוא יכול לעבור לבדו לסיעה אחרת. מטעמו של הנדל נמסר כי "הפניות נעשות כל הזמן. גם אם הוא מסרב, ההצעות ממשיכות לזרום, זה לא משנה. הוא מכיר את אופיין ואומר לגורמים באופן ישיר שאין על מה לדבר".