יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ הבוקר (ראשון) סדרת ציוצים בטוויטר, בה הבהיר כי הוא ממשיך להתנגד להקמת ממשלת "גוש נתניהו" בתמיכת רע"מ, וכי הוא מעדיף ללכת לבחירות חמישיות או אפילו לאפשר ל"גוש השינוי" להרכיב ממשלה, שלהערכתו תתפרק תוך מספר חודשים.

"גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו. ואתה יודע מה, גם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול עדיף על הרס הימין והציונות", צייץ סמוטריץ'.

"זה תהליך. קודם הימין נותן לגיטימציה לתומכי טרור והופך אותם ללשון מאזניים ומעלה אצלם את שיעור ההצבעה, ואז השמאל עושה את זה מיד אחר כך, תופס עם שוללי הציונות ותומכי הטרור את השלטון להרבה שנים, ומחריב את המדינה היהודית. בדיוק את התהליך הזה אני מסרב לאפשר", הוסיף.

"לא רק שלא נתמוך בממשלה כזאת, לא ניתן לה לקום"

בנושא זה, שוחחו ינון מגל ויריב אופנהיימר עם ח"כ מהציונות הדתית, אורית סטרוק, שהמשיכה לתמוך נחרצות בהחלטת מפלגתה: "אנחנו מדברים על מפלגה שהיא תומכת הטרור הפלסטיני שגם כן רוצה להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מטף ועד זקן", ואף השוותה אותם להמן הרשע וטענה כי "את כל מי שמכריז מלחמת חורמה על העם היהודי ונוקט כלפיו בפעולות טרור, אפשר בהחלט להשוות".

בתשובה לשאלה האם יצביעו נגד כל ממשלה כזאת, השיבה: "אתה שואל טכני אם האצבעות יהיו במליאה? ודאי לא נצביע בעדו, אתה שואל אם לא נהיה במליאה, בחניון, נמנע, נצביע נגד? אני לא יודעת להגיד לך. וודאי ממשלה כזאת לא תקבל את תמיכתנו אי אפשר לתמוך בממשלה שיושבים בה תומכי טרור. עד לרגע זה באמת לא שמעתי שנתניהו רוצה להקים ממשלה עם תומכי טרור, לא שמעתי את נתניהו אומר את זה בשום מקום וחיפשתי הרבה. הדבר היחיד שמצאתי זה שהוא לא יעשה את זה", אמרה.

עוד הוסיפה כי "אני לא חושבת שהוא (נתניהו) מפעיל עלינו לחץ משום שאי אפשר ללחוץ עלינו בנושא הזה. מבחינתי לא שמעתי אותו אומר ואני אשמח אם תראו לי, אני אצטער כמובן אבל לא ראיתי ולא שמעתי את נתניהו בקולו אומר דבר כזה וההפך, שמענו אותו בפירוש אומר לפני הבחירות שהוא לא יקים ממשלה שתמיכת תומכי טרור והתייחס ספציפית לרע"מ".

"תימנעו בהצבעה?", נשאלה לבסוף והדגישה: "אנחנו לא נאפשר לממשלה כזאת לקום. לא רק שלא נתמוך בה, לא נאפשר לממשלה כזאת לקום כי אנחנו חושבים שממשלה כזו היא נזק אסטרטגי למדינת ישראל ואנחנו כאן כדי למנוע את הנזק הזה. עוד לא שמעתי עד לרגע זה את בנימין נתניהו אומר שזה מה שהוא רוצה לעשות, ההפך. אני סומכת עליו שהוא יעמוד בהבטחות שלו".