לאחר המפלה שספגו אתמול גוש הימין וראש הממשלה בנימין נתניהו בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, מפנות היום (שלישי) המפלגות החרדיות אצבע מאשימה לעברו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ומטילות עליו את האחריות לתוצאות ההצבעה.

גורם בכיר ב"יהדות התורה" אמר בזעם: "סמוטריץ' הוא סיקריק, כמו הסיקריקים שנחרבה ירושלים בגללם. הוא מתנהג כמו גנב קולות, הרי הוא לא קיבל את המנדטים שלו לרוב בזכותו של נתניהו. בלעדיו לא היה עובר". עוד הוסיף הגורם, כי "הימין תמיד ידע להיות פרגמטי, פה זה אנשים קיצוניים. זה לא ימין, זה סיקריקים מסווה של ימין. סמוטריץ' הזה מתנהל כמו ילד שלא קיבל את המתנה שציפה לה ושובר את כל החנות. זו התנהלותו בכל השנה האחרונה".

בתוך כך, סמוטריץ' נפגש כעת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו ברחוב בלפור בירושלים. בעוד השניים נפגשים, מפלגת הליכוד כתבה בטוויטר כי "בנט דוהר לממשלת שמאל עם מרצ והעבודה בתמיכת המשותפת. מי שרוצה ממשלת ימין לא מצביע נגד הימין עם גוש השמאל בכנסת כפי שבנט עשה אתמול בלילה, ולא מנהל איתו מו״מ על חלוקת תפקידים לניצן הורוביץ, מרב מיכאלי ואיבתיסאם מראענה".

חברת הכנסת איילת שקד אמרה כי: "השאיפה והרצון שלנו הם להקים ממשלת ימין. אנו מוכנים לעזור לו לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה". עם זאת, ציינה: "חזרנו ואמרנו כי לא ניתן לגרור את המדינה לבחירות חמישיות. נעשה הכל כדי שלא תהיינה בחירות חמישיות".

מוקדם יותר שוחח ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על המפלה שספג גוש נתניהו, ואמר: "ההצבעה הוכיחה שלא בטוח שנהיה בממשלה". הוא הסביר מדוע הוא תומך בחוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה וטען: "המתנגדים לחוק מפחדים להתמודד עם הציבור".

אזולאי התייחס לדרמה אמש בכנסת ואמר: "עשו לנו בית ספר? לא, בפוליטיקה הכול יכול להיות, אני לא חושב שהיה צריך להסתמך במאה אחוז על מי שעדיין לא שותף שלך. הכי טוב היה להסתמך על האנשים בבייס, אנשי ימין, אני חושב שאתמול גם בעצם ההצבעה הזאת הוכיחה שאנחנו לא בטוח נמצאים בממשלה עדיין".

הוא הוסיף: "אנחנו מקווים שאם יתעשתו ויביאו את חוק הבחירה הישירה ניתן לריבון להחליט. אבל זה לא יקרה כי יש אנשים שיודעים שהם בעצם ראשי מפלגות שבאמת העם רוצה את נתניהו ומפחדים להתמודד עם הציבור וזה העניין".

אזולאי הסביר: "החוק יגיד שהריבון יחליט מי רה"מ, לא יהיו סיבות לאחרים להגיד 'בחרו בי ולא בנתניהו' כי נראה חד וברור, יכול להיות שגם נפסיד. זה מה שאני אומר, אם נגיע למצב שיש בחירה ישירה ונתניהו זוכה בה אני מאמין שראשי המפלגות יתעשתו. גדעון סער יכול להתעשת ולהגיד העם כנראה החליט בניגוד למה שחשבתי. לפיד לא מוכן כי הוא מפחד, הוא יודע שהוא לא ייבחר".

אזולאי חזר והתחייב: "לא נלך עם בנט ולפיד בשום פנים ואופן. חד וחלק, ש"ס לא תומכת בממשלת לפיד-בנט. אם בנט מתכנן עלינו – אנחנו לא שם. אנחנו תומכים בנתניהו חד וחלק, אמר את זה אריה דרעי בקולו הכי ברור שיש".

על יו"ר מפלגת רע"מ אמר: "הוא ניצל את ההזדמנות. מנסור עבאס, מי שחושב שהוא לא מבין פוליטיקה הוא טועה, מנסור עבאס מבין פוליטיקה וגם עכשיו בוועדה המסדרת עבאס רצה להיות לשון המאזניים".