לאחר ההישג בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת אתמול בכנסת, האופטימיות ביש עתיד גוברת. חבר הכנסת אלעזר שטרן, שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM ודן באפשרות שיו"ר המפלגה יקבל את המנדט להקמת הממשלה. "נוכל להקים ממשלה גם בלי 61 ובלי רע"מ. יכול להיות שהם ימנעו תמורת טיפול בסוגיות פנימיות במגזר".

שטרן ציין כי לשיטתו "בחוק הלאום יש כמה בעיות, בהן בעיית השוויון. אנחנו לא רוצים להפוך את מגילת העצמאות לחוקה לצערי, היא מהות הדמוקרטיה".

כשנשאל על סוגיית הגיור, השיב חבר הכנסת: "אין מחלוקת ביני לבין בנט עם סוגיית הגיור, אני חושב שהחרדים טוב להם שנפתור את הבעיות האלו כשהם בחוץ, אחר כך יהיה להם קל יותר להצטרף. החוק קבע שכל רב עיר יכול להקים בית דין לגיור, לימינה אין בעיה עם זה. יש מה לדבר איתם על זה אחרי שתקום ממשלה".

"אנו יודעים לעשות פוליטיקה"

מוקדם יותר יו"ר סיעת יש עתיד חבר הכנסת מאיר כהן שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, בה גוש השינוי הצליח להוביל: "אתמול נעשה צדק ונבחרה ועדה המייצגת את יחסי הכוחות, עבאס עמד במילתו כלפינו". 

כהן טען כי טרם ההצבעה, קיימה מפלגתו שיחה עם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, שהובילה לכך שלבסוף התנגד להצעת הליכוד. "אפשר לסמוך על עבאס, הוא עמד במילתו". כמו כן הוסיף: "הוכחנו שאנו יודעים לעבוד ולעשות פוליטיקה".

חבר הכנסת נשאל האם יקבל את תפקיד יו"ר הכנסת והסביר: "לא דיברנו על תפקידים, נבדוק את האפשרות ויתכן שברע"מ יבקשו את תפקיד סגן יו"ר הכנסת בתקופת המעבר. אנחנו אמרנו שהיות והכנסת נכנסת לתקופת עבודה אינטנסיבית, רצוי שיהיו בין ארבעה לחמישה חברי כנסת, שנוכל לחלק זאת. ח"כ מיקי זוהר התנגד, פוצצו את הפגישה". 

כהן הבהיר כי בכוונת המפלגה "ללכד את כל האנשים שנמצאים בגוש השינוי לכדי חטיבה אחת, שתקים ממשלה, כאשר מקווים כי הנשיא יעיבר את המנדט ללפיד, אין סיכום על מישהו אחר חוץ מלפיד".

ח"כ כהן יקיים היום בשעה 16:00 פגישה עם ראשי סיעות גוש השינוי, על מנת לדון בנושא הוועדה המסדרת. נציג רע"מ ישתתף בפגישה, בשלב זה לא ברור האם נציגי ימינה ייקחו בה חלק.