בעיצומו של הפלונטר הפוליטי, ועל רקע האפשרות ש"גוש השינוי" יקים ממשלה יחד עם ימינה בתמיכה מבחוץ של המפלגות הערביות, הבהירה הבוקר (רביעי) חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) כי "לא נחליף את נתניהו בבנט". בראיון בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM טענה חברת הכנסת כי "זו כמעט אותה גברת בשינוי אדרת".

"אני חושבת שלא בוחרים במישהו לפתור את המשבר הפוליטי הקיים, רק מנסים למצוא אדם שאין לו האשמות", הוסיפה תומא סלימאן. "אני חושבת שהבעיות שמייצג אותן נתניהו והקו הפוליטי שמייצג אותו נתניהו זה מה שאנחנו רוצים לשנות, זה מובן מאליו שאדם אמור להיות בלי האשמות פליליות חמורות כמו הקיים".

"אנחנו חושבים קודם כל שבנט הוא לא רק ימין מדיני, שזה דבר מאוד חשוב, ואני אמרתי את זה באחד הציוצים. אמרתי אז, לבקש מהאוכלוסייה הערבית שסבלה מהעמדות של בנט ושקד בהרבה דברים? תחכו בסבלנות, יש לחברה הישראלית כאילו לאחות את הקרעים הפנימיים, אני חושבת שהם נוצרו מהמדיניות הימנית שהוביל נתניהו. בנט עדיין פוזל ימינה וראינו את זה לפני יומיים, הוא עמוק בתוך הימין. לפני יומיים בנט התחבר לנתניהו והצביע בדיוק בעניין הוועדה המסדרת עם הליכוד", אמרה סלימאן. 

"אני חושבת", אמרה עוד חברת הכנסת, "שאני לא צריכה לגלות הבנה שיש אדם שהוא עדיין בימין, שיש לו עמדות מאוד מסוכנות והוביל מדיניות עם שקד בעניין בתי המשפט, לא שכחנו את זה".

סולימאן התייחסה גם לשאלות בנוגע ליו"ר רע"מ מנסור עבאס ואמרה: ""אני לא יודעת אם מנסור עבאס עשה לביבי נתניהו בית ספר או ביבי נתניהו גילה את הפני האמיתיות שהכרנו מאז ומתמיד. לא עושים דילים עם הימין. הפנים האמיתיות של נתניהו. שכל ההצגה שהייתה וכאילו נתן למנסור עבאס להבין שאפשר אולי לעשות דיל עם נתניהו אם מורידים את העניינים הפוליטיים והמדיניים, זה בלתי אפשרי. אנחנו מבינים את זה, לא צריכים ליפול למלכודת הזאת כדי להבין שנתניהו יתנער מהר מאוד, זה הימין".

עאידה תומא סלימאן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
עאידה תומא סלימאן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

 
היא המשיכה והבהירה כי עמדת הרשימה המשותפת היא שלא יתמכו בהקמת ממשלה בה יעמוד נפתלי בנט. "אם עומד בנימין נתניהו או בנט אנחנו יודעים את העמדות הפוליטיות, אנחנו פוליטיקאים ומבינים איך ההחלטות מתקבלות. אם תהיה ממשלה, למה צריך שיהיה בראשה בנט עם 7 מנדטים? לא מבינה את זה".

בנוסף, התייחסה חברת הכנסת ל"טרור הטיקטוק":  "כמובן שלא מקובל עליי כל אקט כזה, אבל אני רוצה להגיד משהו, זה מבחינתי המראות האלה לא מוסיפים לא כבוד באופן כללי לסיטואציה. אני מגנה כל פעולה, אני מגנה את זה אבל הייתי רוצה לראות גם גינוי לכל אקטים אלימים שיכולים להתבטא גם כלפי האוכלוסייה הערבית".

"הפעם יצא סרטון לאוויר, הרבה פעמים יוצאים סרטונים בהם מתנכלים לצעירים ערבים או מבטאים עמדות גזעניות, לפעמים זה בא מצד רשויות המדינה אם זה המשטרה ואני לא רואה גינויים רחבים כאלה, חבל שאנחנו נמצאים במציאות הזאת. זה מה שקרה אתמול בערב. מצד אחד התקשורת הישראלית הבליטה את העניין של בית משפט שהרשיע את השוטר שרצח את פלויד, אבל עברה מהר מאוד על העובדה שלא הואשם השוטר שירה באיאד אל חלאק אתמול. תסתכלו איך הדברים נראים מזווית אחרת".