ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקשה להקים ממשלה בראשותו, ובמחנה הנגדי כבר מפנטזים על קץ שלטונו. בן כספית וינון מגל שוחחו הבוקר (רביעי) בתוכניתם ב-103FM על האפשרויות העומדות בפני נתניהו, הסיכוי שיקים ממשלה ודנו בשאלה האם אנחנו מתקרבים לסוף עידן נתניהו.

בן: היחיד שכבר יודע בוודאות שאין לו ממשלה - זה הגוש שלך. 

ינון: מי אמר את זה? 

בן: אתמול נתניהו אמר שיש לו רק שתי אופציות. או לשנות את כללי המשחק וללכת לבחירה הישירה... 

ינון: גם ב-2019 הוא תמך בזה, אחרי הסבב השני. ובנט אז תמך.

בן: כן, אבל אתה לא יכול באמצע המשחק להגיד 'תעצור' ולפני שמגיע התור של הפנדל של הצד השני לשנות את הכללים. אתה יודע מה הכי מצחיק אצל נתניהו?

ינון: מה הכי מצחיק אצל נתניהו?

בן: בניגוד לשאר הדברים שמעצבנים אצל נתניהו, הקטע הזה של "בנט צריך להודיע עוד הלילה". לפחות פעמיים ביום הוא מתייצב מול מיקרופון ומורה למישהו - בנט, לפיד, מנדלבליט - מה הוא צריך להודיע ולהתחייב. יש לי חדשות לאיש: לא רואים אותך ממטר. נגמרה התקופה בה אתה יכול לחלק פה פקודות. ומה עם דוגמה אישית? הרי אתה בן 72 וצריכים את כל ההיסטוריונים של העולם כדי לתפוס התחייבות אחת שעמדת בה. 

ינון: הוא נתן לאורלי לוי התחייבות ועמד בה.

בן: זאת לא דוגמה טובה, כי אם הציבור היה יודע איזו התחייבות הוא נתן לאורלי לוי ומתי, כשהיא עוד הייתה בקולות של מרצ, אז הייתה פורצת פה שערורייה. 

ינון: אז לא הייתה התחייבות לאורלי לוי? הוא סתם נתן לה צ'ופר? 

בן: ההתחייבות הייתה, אבל לא פומבית והיא מוכחשת.

ינון: אבל אם הייתה, הוא עמד בה?

בן: הלוואי והייתי יודע מהי הייתה בדיוק. 

ינון: נו, אז ביקשת דוגמה והבאתי לך דוגמה.

בן: דוגמה לא טובה, לפחות לא לטעמי. 

ינון: אז אתה רוצה עוד דוגמה? 

בן: איך נתניהו אמר אתמול? יש שתי אופציות. אז גם אני אומר שיש שתי אופציות: או להאמין לך כשאתה אומר שנתניהו הוא אדם שעומד בהתחייבותו או להאמין לי כשאני אומר שנתניהו הוא שקרן. כל אחד מהמאזינים יעשה מה שיראה לנכון: אל תדווחו לנו, זו בחירה חופשית ודמוקרטית. אפשר להתקדם?

ינון: אפשר להתקדם.

בן: הירי בנגמ"ש נמצא גם בצד השני, כי שמעתי את חיים ביבס אומר שאם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, בפעם הבאה מישהו אחד יעמוד בראש הליכוד. 

ינון: אז מה שאתה רומז לנו כאן ועכשיו זה שתם עידן נתניהו? 

בן: אני כבר טעיתי בהרבה מאוד הערכות שלא התממשו ואני מודה בהן, בניגוד לצד השני, ואני לא חושב שבשלה כבר השעה להכריז על תום עידן נתניהו. אבל אני חושב שזה מתחיל להתקרב. ואגב, אומרים לי שביבס אפילו קרוב משפחה של אורלי לוי, כך שסגרנו מעגל.