מפלגת הליכוד פרסמה היום (רביעי) ציוצים בחשבון הטוויטר בהם תקפו את יו"ר ימינה, נפתלי בנט, לאור המגעים שקיים עם יו"ר יש עתיד. "בנט פועל בניגוד לרצון הבוחר ובניגוד להתחייבויותיו שלא ישב תחת לפיד והשמאל", כך טענו, "ראש ממשלה לא יכול לכהן עם שבעה מנדטים, זה לא דמוקרטי ולא מוסרי". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה לנפתלי בנט וגדעון סער לחבור אליו (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של ראש הממשלה)

"מתוך אמביציה בלתי-נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, בנט, עם שבעה מנדטים, מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת. ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס תוך חודשים ספורים ותביא לפיזור הכנסת ולבחירות כלליות חמישיות. היא לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתיישבות וחיילי צה"ל והמירוץ להסכמים מסוכנים עם איראן. היא אפילו לא תוכל לקדם רפורמה אחת של הימין", כך הבהירו מטעם המפלגה. 

עוד נכתב בהודעת המפלגה: "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות. ראש הממשלה שיבחר יוכל להקים ממשלה מייד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה. אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין הוא חייב להודיע מייד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל".

לפיד לא נשאר אדיש להתפתחויות והגיב כי "ממשלת אחדות ישראלית היא הדבר היחיד שיכול למנוע בחירות חמישיות. אם תוקם ממשלת אחדות ישראלית, בה אנשים הגונים פועלים לטובת המדינה ולא לטובת עצמם, היא תהיה פטריוטית, יציבה ויעילה, ותגן על האינטרסים של אזרחי ישראל ופרנסתם הרבה יותר טוב מכל נאשם בפלילים שעסוק רק בהישרדות אישית".

עוד הוסיף: "ממשלת אחדות ישראלית היא הדבר היחיד שיכול למנוע בחירות חמישיות ולא הטריקים והשטיקים של נתניהו שאין כבר אדם אחד שמאמין לו או להבטחותיו הריקות".


כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש אתמול כי "אם בנט רוצה ממשלת ימין - שיודיע עוד היום על תמיכתו בבחירות ישירות". הוא המשיך וטען כי "יש פתרון לפלונטר הפוליטי. הפתרון הוא בחירה ישירה לראשות הממשלה. יש רוב עצום במדינה שתומך בפתרון הנכון הזה. הבחירות הוכיחו שהציבור רוצה ממשלת ימין. הסיבה שבגינה אי אפשר להקים ממשלת ימין היא עניינים אישיים".