יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט ערך הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בעקבות המתקפה האחרונה של מפלגת הליכוד נגדו. בפתח דבריו הדגיש:  "לפני שבועיים קיבל נתניהו את המנדט להרכיב ממשלה. אמרתי מיד שיש לנתניהו את אצבעות ימינה. לצערי, למרות שעות ארוכות וימים ארוכים של השקעה מהצד שלנו, נוכחתי שאנחנו מנסים להרים כל אבן כדי להקים ממשלה, נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף".

נאומו של בנט הערב. צילום: ערוץ הכנסת

הוא הוסיף עוד כי "נתניהו לא מוכן להציע שום פשרה לגדעון סער והוא חותר רק לדבר אחד - עוד בחירות, חמישיות במספר, והפעם בעטיפה של בחירות אישיות. נתניהו אומר - אם לי לא תהיה ממשלה, לאף אחד לא תהיה ממשלה גם אם נלך לבחירות חמישיות, שישיות או שביעיות".

בהמשך תקף את נתניהו וטען כי "מדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של פוליטיקאים. המשמעות של עוד בחירות הן עוד מיליארדים לפח, במקום לחינוך ולתשתיות זה ילך לקלפיות, ועוד חודשים ארוכים של שיח שנאה וקיטוב. בעוד שהעם רוצה ממשלה, נתניהו מעדיף בחירות. אמרתי ואני חוזר ואומר - לזה אני לא אסכים".

"ההתקפות של הליכוד היו צפויות והן לא עושות עלי רושם", אמר, נדמה לי שגם הציבור הימני מאס בסגנון הזה. אני מחויב לערכיי ולאזרחי מדינת ישראל. כדי שלא יהיו ספקות, הנה סדר הדברים מבחינתי: עדיפות ראשונה – להקים ממשלת ימין. נתניהו, יש לך אותנו, לך תקים ממשלה. יש עוד 14 יום, הזמן לא נגמר. זה אפשרי". 

בסיום דבריו ציין :אם בליכוד ייכשלו במשימה, אז בעדיפות שנייה אני אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית, בתנאי שהיא תהיה ממשלה טובה, יציבה ומתפקדת, ובתנאי שאוכל לשמור על הערכים, העקרונות והשקפת העולם הלאומית שלי. אני עוד לא יודע לומר שזה אפשרי, אבל אני מבטיח לנסות בכל כוחי".